Avatar billede ettol Nybegynder
31. oktober 2006 - 09:28 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

div opbygget menu - vis/skjul undermenu over flere sider

Er der nogen der kan hjælpe med et script der kan vise og skjule min undermenu.
Det er en menu der er på samtlige af mine sider.
Jeg har et lille meget simpelt script i koden nedenfor, som vidst nok kan gøre det jeg ønsker, men kun hvis man bliver på samme html side... kan man ikke gøre noget så det virker over flere?

jeg har brugt filnavnene:
menu.html
menu2.html
menu3.html
under1.html
under2.html

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<html>
  <head>
    <title>Kilhof Grafisk ApS</title>
      <meta http-equiv="content-type" content="text/html;charset=iso-8859-1">
      <style type="text/css" media="screen"><!--
#menuWrapper{
  position: relative;
  font-family: Helvetica, Arial, san-serif;
  font-size: 16px;}
#menuWrapper span{
  display: none;}
#hovedMenu{
  width: 500px}
#hovedMenu a{
  border: #fff 3px;
  clear: both;
  text-decoration: none;
  font-size: 16px;
  margin: 1px 2px;
  padding: 2px 4px;
  color: #444;
  height: 19px;
  background-color: #bb9;}
#hovedMenu a:hover{
  background-color: #bc5}
#hovedMenu a:active{
  background-color: #bc5}
#hovedMenu div{
  float: left;}
#hovedMenu #activelink {
  background: #bc5}

#underMenu{
  visibility: hidden;
  visibility: visible;}
#underMenu a{
  float: left;
  text-decoration: none;
  margin: 1px 2px;
  padding: 2px 4px;
  color: #bbb;
  height: 19px;
  background-color: #951}
#underMenu a:hover{
  background-color: #753}
#underMenu a:active{
  background-color: #753}
#underMenu div{
  float: left;}
#underMenu #activelink2 {
  background: #753;}--></style>
    <script language="JavaScript" type=""><!--

    function menuVis(divID){
      diven = document.getElementById(divID)
      if(diven.style.visibility == "hidden"){
        diven.style.visibility = "visible";}
    }
    function menuSkjul(divID){
      diven = document.getElementById(divID)
      if(diven.style.visibility == "visible"){
        diven.style.visibility = "hidden";}
    }

    if(window.addEventListener)window.addEventListener("load", function(){wload();}, false);
    else if(window.attachEvent)window.attachEvent("onload", function(){wload();});

    function wload(){
      var links=document.getElementById("hovedMenu").getElementsByTagName("a");
      for(i=0,i2=links.length;i<i2;i++){
        if(links[i].href==window.location.href||links[i].href.replace("index.html","")==window.location.href){
          links[i].setAttribute("id","activelink");
          i=i2;
        }

    if(window.addEventListener)window.addEventListener("load", function(){w2load();}, false);
    else if(window.attachEvent)window.attachEvent("onload", function(){w2load();});

    function w2load(){
      var links=document.getElementById("underMenu").getElementsByTagName("a");
      for(i=0,i2=links.length;i<i2;i++){
        if(links[i].href==window.location.href||links[i].href.replace("index.html","")==window.location.href){
          links[i].setAttribute("id","activelink2");
          i=i2;
        }

  //--></script>
  </head>
  <body>
    <div id="topMenu">
      <div id="menuWrapper">
        <div id="hovedMenu">
          <div>
            <p><a title="" href="menu.html" onfocus="blur()" onclick="menuVis('underMenu')">Menu1</a><span>&nbsp;|&nbsp;</span></p>
          </div>
          <div>
            <p><a title="" href="menu2.html" onfocus="blur()" onclick="menuSkjul('underMenu')">Menu2</a><span>&nbsp;|&nbsp;</span></p>
          </div>
          <div>
            <p><a title="" href="menu3.html" onfocus="blur()" onclick="menuSkjul('underMenu')">Menu3</a><span>&nbsp;|&nbsp;</span></p>
          </div>
        <div id="underMenu">
          <div>
            <p><a title="" href="under1.html" onfocus="blur()">underMenu1</a><span>&nbsp;|&nbsp;</span></p>
          </div>
          <div>
            <p><a title="" href="under1.html" onfocus="blur()">underMenu2</a><span>&nbsp;|&nbsp;</span></p>
          </div>
  </body>
</html>

Håber virkelig der er nogen der kan hjælpe
Avatar billede ettol Nybegynder
06. november 2006 - 12:59 #1
Er der slet ingen der kan hjælpe??
Avatar billede ettol Nybegynder
08. november 2006 - 15:34 #2
Har fundet frem til spørgsmål http://www.eksperten.dk/spm/439321 som benytter sig af cookies - kan det ikke gøres uden?
Avatar billede ettol Nybegynder
22. november 2006 - 10:06 #3
lukker