Avatar billede 44fire44 Nybegynder
31. oktober 2006 - 07:32 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Fejl i .htaccess

Hey gutter

Nogle der kan fortælle mig hvorfor jeg får en Serverfejl 500 på min Win PHP server (med XAMPP hvis det hjælper noget) når jeg kører dette i min .htaccess?

php_value auto_prepend_file  C:/webserver/xampp/htdocs/sti/files/header.php

RewriteEngine on
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-F
RewriteRule ^([-@_.,!/\()a-zA-Z0-9]+)$ /index.php?page=community/info.php&navn=$1
RewriteRule ^([-@_.,!/\()a-zA-Z0-9]+)/$ /index.php?page=community/info.php&navn=$1

Mvh
Kenneth

- det skal lige siges at det har virket før - dog var det på en Unix/Linux server og så var det (så vidst jeg husker) Apache 1.3 der var på
Avatar billede ravsted-dk Nybegynder
31. oktober 2006 - 07:45 #1
http://www.eksperten.dk/spm/741824 Er det ikke det samme spørgsmål
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
31. oktober 2006 - 08:12 #2
Jo, men det spørgsmål er jo også lukket?

- og da det har mere at gøre med Apache end PHP valgte jeg at flytte det herover
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
31. oktober 2006 - 08:47 #3
okay, nu har jeg fundet ud af at det IKKE er php_value auto_prepend_file  C:/webserver/xampp/htdocs/sti/files/header.php
der er fejl i - det fungerer 100% korrekt

men det er den sidste del (med Rewrite Engine) - er der nogle der kan fortælle mig hvordan jeg sætter dette op i min http.conf - eller om det i sidste ende er skrevet forkert?
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
08. november 2006 - 10:32 #4
Jeg kan ydermere oplyse at mod_rewrite ER slået til på min Apache-server (jeg kører XAMPP-pakkeløsningen)

og jeg får denne fejl når jeg prøver at køre min .htaccess
[Wed Nov 08 09:25:49 2006] [alert] [client xx.xxx.xx.xxx] C:/webserver/xampp/htdocs/epirat/.htaccess: Invalid command

'RewriteEngine', perhaps misspelled or defined by a module not included in the server configuration
[Wed Nov 08 09:26:04 2006] [alert] [client xx.xxx.xx.xxx] C:/webserver/xampp/htdocs/epirat/.htaccess: Invalid command

'RewriteEngine', perhaps misspelled or defined by a module not included in the server configuration
[Wed Nov 08 09:26:04 2006] [alert] [client xx.xxx.xx.xxx] C:/webserver/xampp/htdocs/epirat/.htaccess: Invalid command

'RewriteEngine', perhaps misspelled or defined by a module not included in the server configuration
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
12. februar 2007 - 10:49 #5
jamen det kunne jo hjælpe at slå modulet til på Apache-serveren *<:o)