Avatar billede uas Nybegynder
30. oktober 2006 - 21:34 Der er 4 kommentarer

AJAX fejl når det afviklet på anden maskine

Hej

Når jeg køre nedenstående lokalt fra min maskine så virker det fint, men når jeg afvikler det fra vores webserver, så kommer følgende fejl:

Anmodningen om tilladelsen af typen 'System.Web.AspNetHostingPermission, System, Version=2.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=b77a5c561934e089' mislykkedes.

default.aspx:
<%@ Page Language="VB" AutoEventWireup="true" CodeFile="Default.aspx.vb" Inherits="_Default" %>

<%@ Register Assembly="AjaxControlToolkit" Namespace="AjaxControlToolkit" TagPrefix="cc1" %>

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.1//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml11/DTD/xhtml11.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head runat="server">
    <title>Untitled Page</title>
</head>
<body>
    <form id="form1" runat="server">
        <asp:ScriptManager ID="ScriptManager1" runat="server" />
        <div>
            <asp:Button ID="Button1" runat="server" Text="Button" />
            <cc1:HoverMenuExtender ID="HoverMenuExtender1" runat="server" TargetControlID="Button1" OffsetX="0" PopDelay="55" PopupControlID="Panel1">
            </cc1:HoverMenuExtender>

            <asp:Panel ID="Panel1" runat="server" Height="142px" Width="243px" BackColor="gray">
                <asp:HyperLink ID="HyperLink1" runat="server">HyperLink</asp:HyperLink><br />
                <br />
                <asp:HyperLink ID="HyperLink2" runat="server">HyperLink</asp:HyperLink></asp:Panel>

        </div>
    </form>
</body>
</html>
Avatar billede almir Nybegynder
31. oktober 2006 - 08:22 #1
Jeg tror ikke at den fejl du får har noget med ajax at gøre!

Men hvad AJAX angå…

Jeg har også oplevet fejl, der jeg skulle opdatere til MS Ajax  Beta version. Grundet er en Microsoft.Web.Extensions.dll.  Din webhost skal have installeret beta version af ajax, fordi Microsoft.Web.Extensions.dll fil er installeret i GAC nu.

Du kan eventuelt kopierer Microsoft.Web.Extensions.dll i din /Bin mappe og få den flyttet til din webhost.
Det er ikke rigtigt måde at gøre det på, men det virker for nu…
Avatar billede almir Nybegynder
31. oktober 2006 - 08:36 #2
Hvis du kopierer Microsoft.Web.Extensions.dll i din /bin mappe
Husk at  registrere den i *.aspx *.masterpage

<%@ Register Assembly="Microsoft.Web.Extensions, Version=1.0.61025.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=31bf3856ad364e35" Namespace="Microsoft.Web.UI" TagPrefix="asp" %>
Avatar billede uas Nybegynder
31. oktober 2006 - 09:12 #3
Hej almir
Tak for tilbage meldingen, men det virker desværre ikke.

Altså hele problemet er at når jeg lavet et nyt AJAX projekt i VWD, og gemmer det på min egne maskine, så virker det fint, og VWD kan sagtens finde ud af at håndtere kontrollerne m.m.
MEN når jeg laver det samme AJAX Projekt, og gemmer det på vores server, så kan VWD ikke finde ud af at håndtere ajax kontrollerene. Der kommer en rød streg under, hvor den skriver "is not a known element". Og når jeg bygger siden, så kommer ovenstående fejl.
Avatar billede snepnet Nybegynder
07. november 2006 - 21:40 #4