Avatar billede bustermaniac Nybegynder
20. maj 2001 - 11:17 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

ADO og Access-db

Jeg har en Access-db, der åbnes hver gang en bruger logger på min hjemmeside. Har hørt at der er en grænse på antal samtidige brugere på en Access-db (10 stykker), og derfor vil jeg gerne høre om nogen har nogle ideer til hvordan jeg undgår \"fejl\".

Har selv tænkt på to ideer:

1: Holder en App-var med antal brugere der logger ind. Når max-brugere er nået, får brugere der åbner loginsiden op, at vide at de skal vente et øjeblik.

2: Det må være muligt at tjekke for en fejl (i den der connection error collection), hvor en har nået at gøre med at antallet af connections til db\'en er overskredet. Men hvordan gøres det?

Det ville være lækkert hvis der var nogle der kom med et par forslag sådan har meget snart, for jeg skal bruge det rimelig hurtigt.

Ellers, hvis i kender et sted til hosting af www (gerne billigt, men stabilt), hvor man kan benytte sig SQL Server/MySQL, uden selv at eje disse (igen det med pengene).

På forhånd tak,

Mark \'BusterManiac\' Gray
mark@verdensnavle.com
Avatar billede mickni33 Nybegynder
20. maj 2001 - 11:53 #1
Problemet er Access, mener dog der kan være en 25 stykker af gangen. Men der her du skal gå over til SQL Servere Prøv at høre hos world online det må næsten være det billigste hvis du skal have  webhotel.
Avatar billede jazper Nybegynder
20. maj 2001 - 11:53 #2
Hej
Der er ingen \"hård\" begrænsning i access på 10 brugere. Det man siger er at den ikke er så \"kvik\" med mere end 10 brugere samtidigt.
Det du skal gøre er at lukke din forbindelse til databasen med det samme.,, altså:

...html-ting...

<%
Call Opendatabase \' Rutine der laver min connection
set rs=Myconnection.execute(\"Select alder,bukselængde from tbllevis\")
call closedatabase \' rutiner der lukke min connection
%>

(Opendatabase og closedatabase laver du i en aspside som du laver en include på i alle de sider du skal bruge databasen)

På den måde sikrer du dig at du altid får lukket databasen og at du har så få samtidige brugere som muligt.
Ovenstående gælder iøvrigt uanset hvilken database du benytter via web:
Open
Do-Our-Thing
Close

Udbyder : kan anbefale azero.dk
De har mysql
Avatar billede bustermaniac Nybegynder
20. maj 2001 - 19:18 #3
Ok, fedt nok der ingen hård grænse er, men betyder det at jeg IKKE får en fejlmeddelse, hvis antallet af brugere samtidig lige pludeslig bliver meget stort.

I forvejen sørger jeg for at jeg kommer hurtigt ind og ud af db\'en, samtidig prøver jeg at holde ressourcerne nede, ved bl.a. at åbne db\'en readonly så ofte så muligt og også ved at sætte den til Forward Only.

azero.dk\'s service tjekker jeg ud om 2 sek. Lyder fedt nok. Jeg vil helst undgå at skifte hosting med mindre der findes et sted som har alt og mere til (laver det til en kunde).

Mark \'BusterManiac\' Gray
mark@verdensnavle.com
Avatar billede bustermaniac Nybegynder
20. maj 2001 - 19:20 #4
Hvis i skulle vælge....Hvilken løsning af de to nævnt allerførst, ville det så blive.....Er det overhovedet nødvendigt med dem?

Avatar billede jazper Nybegynder
20. maj 2001 - 20:17 #5
Korrekt, du får IKKE nogen fejlmeddelelse.
Det du også skal forstå er at med den skitserede løsning, er der meget få brugere logget på AD GANGEN. idet du logger dem af databasen i det øjeblik du er færdi med at vise siden.
Så hvis du laver din kode korrekt er det aldrig et problem med mindre du har MANGE brugere.
-Og så er det nok nogle helt andre ting du skal kigge på.
Hos azero kan du også bruge access.

jesper