Avatar billede cyberdude Nybegynder
30. oktober 2006 - 16:11 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

maker checkbox ved klik i radio felt

Hejsa

Jeg har følgende kode :

<input type="radio" name="pubadm" value="public" checked onclick="java script:if(this.checked){PubAdm('showadmin',0)}; alterall(this.form,false)" /> &Aring;ben<br/>
                <input type="radio" name="pubadm" value="admin" onclick="java script:if(this.checked){PubAdm('showadmin',1)};"/> Lukket
                <div id="showadmin" style="position:relative; visibility:hidden; display:none;">
                <p>Du har valgt at placere det der oprettes i den lukkede del af hjemmesiden. Hvem m? se det? (marker gerne flere)</p><p><input type="radio" name="markUnMark" onClick="alterall(this.form,true)">&nbsp;Mark&eacute;r alle&nbsp;&nbsp;<input type="radio" checked name="markUnMark" onClick="alterall(this.form,false)">&nbsp;Frav&aelig;lg alle</p><input type="checkbox" name="pa[]" value="1" /> Administrator<br/>
<input type="checkbox" name="pa[]" value="3" /> Bestyrelse<br/>
<input type="checkbox" name="pa[]" value="15" /> Bladudvalg<br/>
<input type="checkbox" name="pa[]" value="16" /> Kursusudvalg<br/>
<input type="checkbox" name="pa[]" value="6" /> Medlem<br/>
<input type="checkbox" name="pa[]" value="2" /> Webteam<br/>

Det jeg gerne vil er at når man klikker på radio feltet navn: pubadm valur:admin
så skal checkboxen navn: pa[] value: 2 "krydses" af....

Men hvordan hulen får jeg den lige til det, grunden til at ALLE checkboxe har samme navn (pa[]) er fordi de køres gennem en lykke i php....
Avatar billede jhe-ting Nybegynder
30. oktober 2006 - 17:33 #1
Det er ikke let at afprøve når man hverken kan se hvordan PubAdm() eller alterall()
rutinerne virker.
Vis lidt mere af din kode så vil jeg gerne hjælpe...
Avatar billede psykochicken Nybegynder
30. oktober 2006 - 18:50 #2
det kan sikkert gøres enklere, men et bud:

<script type="text/javascript">
function bop(){
var a = document.getElementsByName('pubadm');
  for(i=0;i<a.length;i++){
    a[i].onclick = function(){
      var b = document.getElementsByName('pa[]');
      for(j=0;j<b.length;j++){
        if(this.value=="public"){
          if(b[j].value=="2"){b[j].checked=false;}
          PubAdm('showadmin',0);
          alterall(this.form,false);
        }
        else if(this.value=="admin"){
          if(b[j].value=="2"){b[j].checked=true;}
          PubAdm('showadmin',1);
        }
window.onload=bop;
</script>

<input type="radio" name="pubadm" value="public" checked> &Aring;ben<br>
<input type="radio" name="pubadm" value="admin"> Lukket
<div id="showadmin" style="position:relative; visibility:hidden; display:none;">
<p>Du har valgt at placere det der oprettes i den lukkede del af hjemmesiden. Hvem m? se det? (marker gerne flere)</p><p>
<input type="radio" name="markUnMark" onClick="alterall(this.form,true)">&nbsp;Mark&eacute;r alle&nbsp;&nbsp;
<input type="radio" checked name="markUnMark" onClick="alterall(this.form,false)">&nbsp;Frav&aelig;lg alle</p>
<input type="checkbox" name="pa[]" value="1"> Administrator<br>
<input type="checkbox" name="pa[]" value="3"> Bestyrelse<br>
<input type="checkbox" name="pa[]" value="15"> Bladudvalg<br>
<input type="checkbox" name="pa[]" value="16"> Kursusudvalg<br>
<input type="checkbox" name="pa[]" value="6"> Medlem<br>
<input type="checkbox" name="pa[]" value="2"> Webteam<br>

/psc
Avatar billede cyberdude Nybegynder
31. oktober 2006 - 15:10 #3
psykochicken > Smid et svar, funger perfekt

Takker!
Avatar billede psykochicken Nybegynder
31. oktober 2006 - 15:23 #4
velbekomme ;o)
Avatar billede psykochicken Nybegynder
02. november 2006 - 01:44 #5
...og tak for point ;o)