Avatar billede Six Nybegynder
28. oktober 2006 - 20:50 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Internet Alarm.

Hej eksperter.

Jeg sidder og tænker på om der findes en slags alarm, der giver en lyd fra sig(høj eller en lyd der kan ændres efter eget valg) hvis computeren pludselig mister kontakt med internettet.

Og hvis ikke, er der så nogen der kan hjælpe med at lave en hurtig en ? - jeg har ikke en dart forstand på hverken vb, c og alle de andre, men er det ikke noget hvor man f.eks. kan sætte den til at pinge google, og får den ikke svar, så betragter den det som om der ikke er internet. - google plejer jo at være ret stabilt ;D
Avatar billede coderdk Praktikant
28. oktober 2006 - 22:07 #1
Gem denne som chkgoogle.vbs

Option Explicit

Function Ping()
    dim objPing, objRetStatus
    dim strHost
    strHost = "google.dk"
    set objPing = GetObject("winmgmts:{impersonationLevel=impersonate}").ExecQuery _
      ("select * from Win32_PingStatus where address = '" & strHost & "'")
    for each objRetStatus in objPing
        if IsNull(objRetStatus.StatusCode) or objRetStatus.StatusCode<>0 then
            Ping = False
        else
            Ping = True
        end if
    next
End Function

Function Beep()
    Dim strSoundFile, objShell, strCommand
    strSoundFile = "%WINDIR%\Media\Windows XP Critical Stop.wav"
    Set objShell = CreateObject("Wscript.Shell")
    strCommand = "sndrec32 /embedding /play /close " & chr(34) & strSoundFile & chr(34)
    objShell.Run strCommand, 0, True
End Function

Do
    if (not Ping()) then
        Beep()
    end if
    WScript.Sleep(30000)
Loop
Avatar billede coderdk Praktikant
28. oktober 2006 - 22:08 #2
Når du kører den, så pinger den google.dk hvert 30. sekund. Hvis det ikke lykkes afspiller den en lyd - Hvis du har dansk windows, hedder lyden muligvis noget andet - Tryk Win+R og skriv %WINDIR%\Media og tryk retur, så får du en mappe op - check at der er en fil der hedder Windows XP Critical Stop.wav
Avatar billede Wezio Juniormester
28. oktober 2006 - 23:03 #3
Undskyld jeg blander mig, men nu har jeg lige prøvet den og det virker ret godt... men hvordan slår man den fra igen?! :)
Avatar billede coderdk Praktikant
28. oktober 2006 - 23:26 #4
heheh du trykker CTRL+SHIFT+ESC for at åbne task manageren, under processes/processer finder du to .exe filer: wscript.exe - bare slå dem ihjel ;)
Avatar billede coderdk Praktikant
28. oktober 2006 - 23:26 #5
doh, skulle ikke have været et svar :)
Avatar billede Six Nybegynder
29. oktober 2006 - 00:38 #6
coderdk - det der er præcis hvad jeg skal bruge.

Er der mulighed for måske at lave et lille gui til det? bare en box hvor der er start/sluk alarm - altså, en boks med en enkelt knap, hvis alarmen ikke kører så "start", kører den så "sluk alarm" - og eventuelt kalde det internet alarm ;D

Jeg vil meget gerne smide nogle flere point efter en udvidet løsning. :) - det er folk uden generelt forstand på it, der skal bruge det - og da jeg ikke har en daddel forstand på vb, så er jeg lidt på herrrens mark hvad det angår.
Avatar billede Six Nybegynder
29. oktober 2006 - 00:39 #7
men du skal selvfølgelig have point for dit svar :)
Avatar billede Wezio Juniormester
29. oktober 2006 - 00:47 #8
coderdk>>> Takker!!! Nu spiller den ikke mere Snoop Dogg hver gang jeg deaktivere mit netværk!!!!!
Avatar billede coderdk Praktikant
29. oktober 2006 - 01:36 #9
Hahahhahahh! Sejt servermann :-D

fjappe, Hmm jeg kan ikke lige lave et gui til den... Jeg kan lave et par scripts mere der kan slukke/tænde og checke om det kører?
Avatar billede coderdk Praktikant
29. oktober 2006 - 01:38 #10
Hvis det skal være GUI ville jeg nok lave den i et "rigtigt" programmeringssprog i .NET eller sådan noget...
Avatar billede Six Nybegynder
29. oktober 2006 - 02:44 #11
coderdk - det ville være rigtig fedt med et gui - altså bare helt simpelt. Men hvis du ikke har tid/lyst til at lave det gratis, da jeg jo ikke kan levere nogle kontanter for opgaven, så er de scripts du kan lave også fine :) - er der mulighed for at det bare ligger som en fil? - altså tryk på en fil, enten tænder eller slukker alarmen, alt efter om den kører eller ikke gør. Kan den lige give en besked om hvad den gør også ? ;)