Avatar billede technux Nybegynder
28. oktober 2006 - 15:15 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Ekstern mus hakker

Jeg har en Logitech V200 (USB) tilsluttet min bærbare IBM ThinkPad T40p. Musen kører perfekt, med mindre jeg begynder at overføre data med mit trådløse netværk med en vis hastighed (>400 KB/s), så begynder den at hakke voldsomt. Så snart jeg stopper overførelsen er musen normal igen.

Jeg har mistanke om, at det skyldes mange enheder på samme IRQ, men det er vel helt og aldeles styret af Windows XP?
Avatar billede strych9 Praktikant
28. oktober 2006 - 15:19 #1
Er det et trådløst USB netkort?
Avatar billede technux Nybegynder
28. oktober 2006 - 15:20 #2
Nej, det er indbygget.
Avatar billede strych9 Praktikant
28. oktober 2006 - 15:33 #3
> Jeg har mistanke om, at det skyldes mange enheder på samme IRQ, men det er vel helt og aldeles styret af Windows XP?
- Det styres af plug'n'play, og det vil være en kombination af pnp BIOS og software komponenter i operativsystemet. Der er et område i CMOS som hedder ESCD som er en resource tabel over IRQ'er som er reserverede. Et plug and play operativsystem vil altid rette sig efter hvad der står i ESCD.

Dette er en omstændig operation, og jeg kan ikke love at det virker, men here goes:
Tag backup af ting du ikke kan leve uden. I værste fald starter maskinen ikke op efter denne omgang.
Start i fejlsikret tilstand. Gå til kontrolpanel og højreklik på samtlige enheder som benytter IRQ'er og fjern dem.
Luk computeren ned, tag BIOS batteriet ud af maskinen i 10 minutter eller lignende.
Start computeren, gå ind i BIOS opsætningen under første boot. Indstil tid + dato, indlæs dernæst standard indstillingerne (load defaults). Save and exit.
Start computeren normalt, og geninstaller samtlige dine drivere.
Hvis det ikke funker.. tough luck. =)
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. oktober 2006 - 18:58 #4
Et godt råd: en bærbar har intet at gøre med en tynd klient, så den rette kategori er http://www.eksperten.dk/spm/Hardware/PC
Avatar billede technux Nybegynder
29. oktober 2006 - 20:04 #5
Strych: Tak for dit forslag. Det er muligt det bliver en løsning senere, men jeg foretrækker at prøve mindre ekstreme metoder til at starte med. Computeren anvendes også i arbejdsøjemed, så jeg kan ikke umiddelbart ændre i bios på nuværende tidspunkt.

John_stigers: Det kan jeg se nu, tak :)