Avatar billede festy Nybegynder
27. oktober 2006 - 15:22 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hibernate splitte mapping fil

Hej

Jeg har et spørgsmål til Hibernate frameworket.
Er det muligt at splitte en mapping op i flere filer?
Så hvis jeg har 2 klasser, hvor den ene arver fra den anden, men klasserne er ikke en del af samme projekt. Kan jeg så have en mapping fil til min super-klasse og en anden mapping fil til min sub-klasse, men de peger på samme tabel. Filerne indeholder ikke samme atributter/kolonnenavne.

Håber i forstår hvad jeg mener.
Avatar billede simonvalter Praktikant
27. oktober 2006 - 16:21 #1
ja, det er nu sådan jeg altid har gjort med flere hbm.xml filer. mener ikke der er noget bestemt du skal gøre for at få det til at virke... ud over at hibernate skal kunne finde dem.
Avatar billede festy Nybegynder
30. oktober 2006 - 21:00 #2
Har du mulighed for at sende mig et eksempel, jeg har nemlig ikke haft held med at få det til at virke. Jeg uddyber lige min forklaring, så du ikke misforstår mig.

Filstruktur
Projekt1
  dk
    test1
      Person.java
      Person.hbm.xml
Projekt2
  dk
    test2
      Klovn.java
      Klovn.hbm.xml

Person attributter
id
navn
alder

Klovn attributter
skonummer
favoritDyr

Tabellen hedder Person og indeholder følgende attributter
id
navn
alder
skonummer
favorit_dyr

Jeg vil altså gerne kunne have 2 mapping filer der peger på samme tabel. Hvordan ser mapping filerne ud?
Avatar billede simonvalter Praktikant
31. oktober 2006 - 19:57 #3
ved ikke med sikkerhed om hibernate automatisk vil finde mapping filerne sådan der, men vil tro det. ellers vil du kunne bruge  noget ala dette.
<mapping resource="com/manning/hq/ch03/Event.hbm.xml"/>
    <mapping resource="com/manning/hq/ch03/Location.hbm.xml"/>
    <mapping resource="com/manning/hq/ch03/Speaker.hbm.xml"/>
    <mapping resource="com/manning/hq/ch03/Attendee.hbm.xml"/>

den mapping du skal have fat i lyder som en subclass mapping med en table-per-class-hierarchy strategi

se her for eksempel: 9.1.1

http://www.hibernate.org/hib_docs/v3/reference/en/html/inheritance.html

også en god ide at kigge på

http://www.hibernate.org/hib_docs/reference/en/html/mapping.html
Avatar billede festy Nybegynder
04. november 2006 - 16:12 #4
Jeg har læst de artikler, men kan stadig ikke få det til at virke.
Har dog fundet noget andet jeg vil afprøve.
Du skal have tak for hjælpen.
Lav et svar så får du poitne.
Avatar billede simonvalter Praktikant
04. november 2006 - 16:48 #5
ok
Avatar billede festy Nybegynder
04. december 2006 - 13:52 #6
Har fundet løsningen.
http://hibernate.org/117.html#A25
Avatar billede simonvalter Praktikant
04. december 2006 - 17:00 #7