Avatar billede hannalina Nybegynder
27. oktober 2006 - 13:24 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

array følger andet array

Hej!

Er i gang med at lave et gallery hvor der vises et stort billede og et antal thumbnails. Alle billeder bliver hentet ind som jpg's og er listede i array:largeValues og array:thumbValues. Nedenstående script virker fint med at man kan klike på thumbnailsen for at se billederne i stort.
Men der må være en smartere måde at fortælle vilket billed der skal hentes ind når man trykker på thumbnailen?!

_global.largeValues = new Array("01", "02", "03", "04");
_global.largeNum = _global.largeValues.length;
_global.curLarge = 0;
_global.thumbValues = new Array("thumb1", "thumb2", "thumb3", "thumb4");
_global.thumbNum = _global.thumbValues.length;
_global.curThumb = 0;
_global.bSpace = 4;
var duplicate:MovieClip;
for (var i = 1; i<=_global.thumbNum; i++) {
    var newX:Number = (i-1)*(thumbHolder._width+_global.bSpace)+16;
    duplicate = thumbHolder.duplicateMovieClip("thumbHolder"+i, i, {_x:newX});
    trace(duplicate);
    var myMCL:MovieClipLoader = new MovieClipLoader();
    myMCL.loadClip("images/"+_global.thumbValues[i-1]+".jpg", eval("thumbHolder"+i).imageHolder);

var myMCL:MovieClipLoader = new MovieClipLoader();
var listener:Object = new Object();
myMCL.loadClip("images/"+_global.largeValues[_global.curLarge]+".jpg", a);
myMCL.addListener(listener);
listener.onLoadComplete = function() {
    mcLoader._visible = false;
};
thumbHolder1.onRelease = function() {
    myMCL.loadClip("images/"+_global.largeValues[0]+".jpg", a);
};
thumbHolder2.onRelease = function() {
    myMCL.loadClip("images/"+_global.largeValues[1]+".jpg", a);
};
thumbHolder3.onRelease = function() {
    myMCL.loadClip("images/"+_global.largeValues[2]+".jpg", a);
};
thumbHolder4.onRelease = function() {
    myMCL.loadClip("images/"+_global.largeValues[3]+".jpg", a);
};
thumbHolder5.onRelease = function() {
    myMCL.loadClip("images/"+_global.largeValues[4]+".jpg", a);
};

Jeg forestiller mig npget à la
eval("thumbHolder"+i).onRelease = function() {
    myMCL.loadClip("images/"+_global.largeValues[?]+".jpg", a);
}

Men hvad skal der stå i []? Kan jeg lave en ny array hvor largeValues og thumbValues følges ad?

VH
Hanna
Avatar billede rohaje Nybegynder
27. oktober 2006 - 13:31 #1
for(var n=0;n<_global.largeNum;n++){
var thumbHolder=this["thumbHolder5"+(n+1)];
thumbHolder.val=largeValue[n];
thumbHolder.onRelease=getImage;
}
function getImage(){
myMCL.loadClip("images/"+this.val+".jpg", a);
}
Avatar billede rohaje Nybegynder
27. oktober 2006 - 13:34 #2
i princippet :)
du må selv lige pakke det ind i det andet loop
Avatar billede hannalina Nybegynder
27. oktober 2006 - 14:00 #3
ok....tak for hurtig svar...er lidt ny med det her og fatter lidt langsomt :-)
skal den kode du skriver stå efter:
myMCL.loadClip("images/"+_global.thumbValues[i-1]+".jpg", eval("thumbHolder"+i).imageHolder);
}
og hvorfor ["thumbHolder5"]? jeg vil jo gerne kunne slette de andre
thumbHolder1,2 osv.onRelease = function() {
    myMCL.loadClip("images/"+_global.largeValues[1,2 osv]+".jpg", a);
};
Avatar billede hannalina Nybegynder
27. oktober 2006 - 14:05 #4
Med andre ord må du meget gerne skære det ud i pap for mig! :-)
Avatar billede hannalina Nybegynder
27. oktober 2006 - 14:10 #5
ok...det virker næsten....thumbnailsen bliver til knappe allesammen men kan åbenbart ikke finde billedet....er der noget galt med
myMCL.loadClip("images/"+this.val+".jpg", a);
}
Error opening URL "file:///C|/Documents%20and%20Settings/Administrator/Desktop/gallery%5Fforside/images/undefined.jpg"
Avatar billede hannalina Nybegynder
27. oktober 2006 - 14:18 #6
perfekt....det virker! det var et s på largeValues der var kommet væk i din kode og derfor heller ikke kom med da jeg copy-pastede den!!
Smid et svar og du får dine points!
Tak og god weekend!
Avatar billede rohaje Nybegynder
27. oktober 2006 - 14:22 #7
_global.largeValues = new Array("01", "02", "03", "04");
_global.largeNum = _global.largeValues.length;
_global.curLarge = 0;
_global.thumbValues = new Array("thumb1", "thumb2", "thumb3", "thumb4");
_global.thumbNum = thumbValues.length;
_global.curThumb = 0;
_global.bSpace = 4;
var duplicate:MovieClip;
var myMCL:MovieClipLoader = new MovieClipLoader();
var listener:Object = new Object();
myMCL.addListener(listener);
listener.onLoadComplete = function() {
    mcLoader._visible = false;
};
function imageAct() {
    myMCL.loadClip("images/"+this.val+".jpg", a);
}
for (var i = 1; i<=thumbNum; i++) {
    var newX:Number = (i-1)*(thumbHolder._width+bSpace)+16;
    duplicate = thumbHolder.duplicateMovieClip("thumbHolder"+i, i, {_x:newX});
    trace(duplicate.imageHolder);
    myMCL.loadClip("images/"+thumbValues[i-1]+".jpg", duplicate.imageHolder);
    duplicate.val = largeValues[i];
    duplicate.onRelease = imageAct;
}
Avatar billede rohaje Nybegynder
27. oktober 2006 - 14:23 #8
nå okay.. et svar :)
Avatar billede rohaje Nybegynder
31. oktober 2006 - 14:50 #9
tak for point :)