Avatar billede mortensf Nybegynder
27. oktober 2006 - 13:05 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Baggrund virker ikke i firefox? Er lost

Er der en venlig ekspert der kan hjælpe mig med at få baggrundsfarven til at fylde hele skærmen i Firefox. på forhånd tak. Det virker i IE6+7.

Live eksempel: www.umbrolly.dk/default.aspx
Stylesheet: www.umbrolly.dk/StyleSheet2.css

Takker på forhånd
Avatar billede olebole Juniormester
27. oktober 2006 - 13:15 #1
<ole>

Hvad er det for en FF, du har problemer med? Jeg har ingen problemer med baggrunden her (Version 1.5.0.7).

Derudover stemmer din kode og din DTD ikke overens. DTD siger XHTML, men dit billede og image-map har i hvertfald ikke noget med XHTML at gøre ... ligesom dine scripts ikke er kompatible med XHTML

/mvh
</bole>
Avatar billede mortensf Nybegynder
27. oktober 2006 - 13:20 #2
Hej Ole, tak for dit svar.

Jeg bruger også (Version 1.5.0.7), og der virker det ikke. Har du IE installeret kan du prøve at åbne siden og se hvordan det skal se ud. Problemet i FF er at der skal være en grålig baggrund i hhv. venstre og højre side. Jeg har ikke noget at findpudse alt i nu, derfor heller ikke valideret det endnu. Dette er en grov skitse du ser på. Det er lavet med ASP.NET 2.0 master pages funktion så der kan måske være problemer der?
Avatar billede jokkejensen Novice
27. oktober 2006 - 13:55 #3
psst..

prøv at skrive

form
{
border: 1px solid red;
}

i dit css
Avatar billede jokkejensen Novice
27. oktober 2006 - 13:56 #4
(altså skal html, form og body have height 100%)
Avatar billede mortensf Nybegynder
27. oktober 2006 - 14:22 #5
Hej Jokke,

jeg har lige prøvet at gøre som du siger, men det ændrer sig stadigvæk ikke. Se selv ændringer www.umbrolly.dk/Default.aspx
Avatar billede mortensf Nybegynder
27. oktober 2006 - 14:23 #6
I IE7+6 ser man den røde streg følge height, body, form 100%, men det gør den ikke i FF.
Avatar billede olebole Juniormester
27. oktober 2006 - 14:33 #7
aha ... nu kan jeg se problemet  ;o)

Elementer, der er absolut positionerede - samt elementer, der float'es - har ingen fysisk udstrækning. Formodentlig derfor er dit body-element kun 398px højt
Avatar billede olebole Juniormester
27. oktober 2006 - 14:34 #8
- i FF, that is  :)
Avatar billede mortensf Nybegynder
27. oktober 2006 - 14:35 #9
Hvordan hulen skaæ jeg løse det, jeg tror du har ret. Er desværre ikke så skide stærk i css endnu :-)
Avatar billede jokkejensen Novice
27. oktober 2006 - 14:35 #10
okay ..

jeg skrev bare lige

form, body, html
{
height: 100%;
}

i den der webdeveloper toolbar til ff - så strak det hele sig fint ud ?
Avatar billede jokkejensen Novice
27. oktober 2006 - 14:39 #11
ja, der skal godt nok lige et eller andet clear element under de flydende elementer..

men jeg er forresten faldt over den her, men har ikke testet :

http://snipplr.com/view/86/clear-floats-without-structural-markup/
Avatar billede mortensf Nybegynder
27. oktober 2006 - 14:42 #12
Ja men ikke hvis man scroller :-) men nu har den da strukket sig lidt længere :-)
Avatar billede mortensf Nybegynder
27. oktober 2006 - 14:43 #13
skal det være en

clear: both;
Avatar billede jokkejensen Novice
27. oktober 2006 - 14:43 #14
yes sir, på et block element
Avatar billede mortensf Nybegynder
27. oktober 2006 - 14:49 #15
Skal det være min #wrap? I så fald virker det ikke?
Avatar billede olebole Juniormester
27. oktober 2006 - 14:51 #16
jokkejensen >> så vidt, jeg har kunnet se, var html- og body-elementerne i forvejen sat til 100%'s højde  :)
Avatar billede olebole Juniormester
27. oktober 2006 - 14:52 #17
mortensf >> læg baggrunden på html-elementet i stedet  ;o)
Avatar billede mortensf Nybegynder
27. oktober 2006 - 15:11 #18
OleBole >> er det sådan her du mener? Den tager ikke fat i bg color.

/*DEFINITIONER FOR BODY*/
form, body, html{
    margin          : 0;
    padding        : 0;
    background-color: #827070; (her har jeg valgt en rød farve)
    background      : url(images/body_bgr.gif) repeat-y center;
    height        : 100%;
}
Avatar billede mclemens Nybegynder
27. oktober 2006 - 20:39 #19
html:

...

    </div><!--end rightContent-->

</div><div class="clearer"></div>

<!--endWrap-->

    </form>
</body></html>

(clear div tilføjet)

css:

/*DEFINITIONER FOR BODY*/
form, body, html{
    margin          : 0;
    padding        : 0;
    background      : #f0f0f0 url('images/body_bgr.gif') repeat-y center;
}

.clearer {clear:both;}
Avatar billede mclemens Nybegynder
27. oktober 2006 - 20:42 #20
Sludder bare denne i css, det er godt nok:

/*DEFINITIONER FOR BODY*/
form, body, html{
    margin          : 0;
    padding        : 0;
    background      : #827070 url('images/body_bgr.gif') repeat-y center;
}
Avatar billede mclemens Nybegynder
27. oktober 2006 - 20:50 #21
( det var dobbelt baggrundsdefinering der drillede )
Avatar billede mortensf Nybegynder
28. oktober 2006 - 13:15 #22
mclemens >> du er en vinner!! perfekt det virker. Fook jeg har brugt meget tid på at løse den lille fejl. Tusinde tak er dig meget taknemmelig. Vil selvfølgelig meget gerne tildele dig point.
Avatar billede mclemens Nybegynder
28. oktober 2006 - 18:03 #23
Nu var løsningen at definere baggrunden på html elementet,
og det var det som Ole kom med ... Så kast pointene til
ham - dobbelt baggrunds bug var en mindre ting :)

... Men tak for ros :)

...

Ole, kast lige et svar ...
Avatar billede olebole Juniormester
30. oktober 2006 - 09:47 #24
yups ... *griiiiiiiiiiiiiiib*  :)
Avatar billede mclemens Nybegynder
28. december 2006 - 11:24 #25
Lukketid ?