Avatar billede htmlbugg Nybegynder
27. oktober 2006 - 12:31 Der er 2 kommentarer

Tagwall - Ingen brug af koder

Skal bruge en kode der forhindrer folk i selv at skrive en kode på min tagwall.

Sådan at når folk skriver på tagwall.php så sender den med tag.php ...

Når det så vises ser det sådan her ud:

echo "<hr>Tag: $navn<br>Hjemmeside: <a href=\"$hp\" target=\"_blank\">$hp</a><br>City: $by<br>$sex<br>Besked:<br><br>$besked<br><br>Skrevet ---> $date<br><br><br><hr>";

Skal så bruge en kode jeg kan sætte uden om navn, hp og besked sådan at alt der står i navn hp og besked ikke bliver læst som kode men som normal tekst... Nogen der kan give et svar?

P.S. tror det burde kunne gøres med en html kode så ved ikke om det er det rigtige sted jeg har lagt spørgsmålet :)
Avatar billede fixxxer Nybegynder
27. oktober 2006 - 12:47 #1
echo "<hr>Tag: $navn<br>Hjemmeside: <a href=\"$hp\" target=\"_blank\">$hp</a><br>City: $by<br>$sex<br>Besked:<br><br>".htmlentities($besked)."<br><br>Skrevet ---> $date<br><br><br><hr>";

http://dk2.php.net/manual/da/function.htmlentities.php
Avatar billede coderdk Praktikant
27. oktober 2006 - 19:18 #2
Alternativt brug strip_tags() http://dk.php.net/strip_tags