Avatar billede webmercial Nybegynder
27. oktober 2006 - 12:07 Der er 7 kommentarer

Forhindre IE7 i at cache XML

Hej,
Har problemer med at IE7 cacher noget xml, som en .swf fil henter.  Der er fire xml-dokumenter der får swf-filen til at gøre forskellige ting, men den gør altså kun det som der står i den først (indlæste) xml-fil. Virker perfekt i alle andre browsere.
Det skal løses med PHP eller HTML-kode.

Har prøvet med:
<meta http-equiv="Expires" content="Mon, 04 Dec 1999 21:29:02 GMT">
<meta http-equiv="PRAGMA" content="NO-CACHE">

og

<?php
header("Expires: Mon, 26 Jul 1997 05:00:00 GMT");
header("Last-Modified: " . gmdate("D, d M Y H:i:s") . " GMT");
header("Cache-Control: no-store, no-cache, must-revalidate");
header("Cache-Control: post-check=0, pre-check=0", false);
header("Pragma: no-cache");
?>

Uden held...
Avatar billede olebole Juniormester
27. oktober 2006 - 12:17 #1
<ole>

Kald filen med en unik query. Du kan f.eks. sætte et timestamp efter. Nu er det et stykke tid siden, jeg har skrevet ActionScript - og jeg har ikke Flash på denne PC - men i en alm. onclick-handler kunne det se sådan ud:
    <a href="#" onclick="location.href='bla.xml?u='+new Date().getTime()">LINK</a>

/mvh
</bole>
Avatar billede webmercial Nybegynder
27. oktober 2006 - 12:28 #2
Hej,

Ole - tak for svaret - men kaldet foregår inde i Flash filen. Skal løse det her problem uden for, i det dokument som swf'en er embedded i.
Avatar billede olebole Juniormester
27. oktober 2006 - 12:36 #3
Ja, det er muligt, men det er ikke sikkert, du kan det. Prøv at bruge denne Last-Modified-header:
    header('Last-Modified: '.date('r'));

Virker det ikke med den, må du nok finde dig i, du kun kan løse det indefra
Avatar billede webmercial Nybegynder
27. oktober 2006 - 12:46 #4
Altså:
header("Last-Modified: header('Last-Modified: '.date('r')");
Avatar billede olebole Juniormester
27. oktober 2006 - 12:52 #5
Nej:

<?php
header("Expires: Mon, 26 Jul 1997 05:00:00 GMT");
header('Last-Modified: '.date('r'));
header("Cache-Control: no-store, no-cache, must-revalidate");
header("Cache-Control: post-check=0, pre-check=0", false);
header("Pragma: no-cache");
?>
Avatar billede webmercial Nybegynder
27. oktober 2006 - 13:16 #6
Ok - problemet var et ' for meget.
Avatar billede olebole Juniormester
27. oktober 2006 - 13:19 #7
Hjalp det på dit problem?