Avatar billede nielsenmathias Nybegynder
27. oktober 2006 - 11:50 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Et text-input felt på et drawingcanvas?

Hejsa.

Jeg har et drawingcanvas objekt som jeg bruger til at tegne på. Når jeg klikker med musen tegner jeg et rectangle. Dette skal gerne gives et navn, der skal tegnes som nedenstående

| navn |
|      |

Hvordan får jeg adgang til et teksfelt på mit drawingcanvas, så jeg kan skrive et navn på selve drawingcanvasset umiddelbart efter jeg har indsat rectanglet?

På forhånd tak

Mathias
Avatar billede mh6000 Nybegynder
27. oktober 2006 - 12:19 #1
Kunne du poste lidt kode :-)
og evt om der er 1.1 eller nyere ?
Avatar billede nielsenmathias Nybegynder
27. oktober 2006 - 12:24 #2
Tjooo, ved ikke om det hjælper.

class FormLine:Form
{
  private DrawingCanvas pic;
  pic = new DrawingCanvas(this);

....

void picPaint(object obj, PaintEventArgs pea)
{
    Graphics grfx = pea.Graphics;
    pic.Draw(grfx);

//    TextField t = new TextField??
}

Jeg vil altså oprette et teksfelt på mit DrawingCanvas. som f.eks. i Rational Rose når man indsætter en klasse hvis det siger nogen noget.
Avatar billede nielsenmathias Nybegynder
27. oktober 2006 - 12:24 #3
anvender iøvrigt .Net 2.0
Avatar billede nielsenmathias Nybegynder
27. oktober 2006 - 12:32 #4
Når jeg skriver Textfield t = new TextField(), siger compileren at jeg mangler en reference. eksisterer der overhovedet et sådant objekt?? kommer fra java, og her skulle det være muligt
Avatar billede ultik Nybegynder
27. oktober 2006 - 13:42 #5
Du skal nok bruge TextBox, som kan findes i System.Windows.Forms namespacet.

Derudover lyder det som en noget forkvaklet måde at gøre det på, fra et .NET standpunkt. Du bør nok overveje at sætte dig ind i Windows Forms, i modsætning til at benytte metoder du kender fra Java, da .NET er ret så meget anderledes. :-)
Avatar billede nielsenmathias Nybegynder
31. oktober 2006 - 09:45 #6
textbox virker fint tak.

Du siger det lyder forkvaklet, men det jeg tegner skal have et navn.
Alternativet er at jeg skifter fokus til en menu hvor man indskriver navnet. Tænker bare det ser pænere ud hvis man kunne få lov til at skrive direkte på det man tegenede....og det virker nu.

Ps. Laver et værktøj til at tegne UML på DTU.