Avatar billede pedepede Nybegynder
26. oktober 2006 - 22:47 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Problemer med mail encoding

Jeg er igang med at udvikle en applikation til udsendelse af E-cards og er stødt på problemer med encoding. Som default bliver de mails jeg sender afsted afsent som utf-8 og ser korrekt ud når jeg åbner dem i Outlook, hos Ofirs webmail og Surftowns ditto. Men det går galt når jeg åbner dem i Hotmail. Højreklikker jeg på siden med listen over mails og vælger utf-8 formatet i stedet for iso, ser min mail rigtig ud. Til gengæld bliver alle andre forkerte. Jeg har forsøgt at sende mailen som iso, og så ser det rigtigt ud i Hotmail, men forkert alle andre steder.

Er der nogle kvikke hoveder herinde der kan hjælpe mig på vej?

Mvh
Peter P
Avatar billede arne_v Ekspert
27. oktober 2006 - 04:15 #1
hvis MIME label og faktisk indhold matcher, så bør begge virke i alle email systemer

må vi se lidt kode ?
Avatar billede pedepede Nybegynder
27. oktober 2006 - 10:40 #2
Jada!

SmtpClient smtpClient = new SmtpClient();
            MailMessage message = new MailMessage();

            //message.BodyEncoding = System.Text.Encoding.GetEncoding("iso-8859-1");
            //message.SubjectEncoding = System.Text.Encoding.GetEncoding("iso-8859-1");

            try
            {
                if (FromEmail == "")
                {
                    FromEmail = "noreply@somemail.com";
                }

                MailAddress fromAddress = new MailAddress(FromEmail, FromName);
                MailAddress toAddress = new MailAddress(ToEmail, ToName);

                // You can specify the host name or ipaddress of your server
                // Default in IIS will be localhost
                smtpClient.Host = "pasmtp.tele.dk";

                //Default port will be 25
                smtpClient.Port = 25;

                //From address will be given as a MailAddress Object
                message.From = fromAddress;

                // To address collection of MailAddress
                message.To.Add(toAddress);
                message.Subject = Subject;

                //Body can be Html or text format
                //Specify true if it  is html message
                message.IsBodyHtml = true;

                // Message body content
                message.Body = msgText;

                // Send SMTP mail
                smtpClient.Send(message);

                responseString = "mailSendSucces";
            }
            catch (Exception ex)
            {
                responseString = "mailSendError " + ex.Message; ;
            }

Der skal lige tilføjes, at alle variabler sættes gennem en webservice. (utf-8)
Avatar billede pedepede Nybegynder
27. oktober 2006 - 12:47 #3
Har du brugt en anden metode hvor der ikke er disse problemer??
Avatar billede pedepede Nybegynder
05. november 2006 - 17:35 #4
Lukker...