Avatar billede hastek22 Nybegynder
26. oktober 2006 - 20:33 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Office programmer spørger efter installations CD ved opstart.

Jeg sidder med en bekendt der har fået det problem at hvergang han starter et officeprogram op, forsøger Officepakken at installere en komponent, hvor den efterspørger instalations CD'en.
Da vi sidder i Irak og han ikke har medbragt en installations CD vil vi gerne høre om nogen kender en måde at "annulere" instalationen af komponenten - når man nu ikke har CD'en ved hånden.
Officepakken det drejer sig om er office 2002 med FP. Styresystemet er XP.
Avatar billede falster Ekspert
27. oktober 2006 - 13:50 #1
Det er nok et langskud. Men findes disse to filer:

C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Microsoft\Office\Data\DATA.BAK
C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Microsoft\Office\Data\OPA11.BAK

Jeg har oplevet, at hvis de mangler, starter installationen, når man starter et Officeprogram.

Problemet opstår, når visse oprydningsprogrammer sletter BAK-filer.
Avatar billede hastek22 Nybegynder
27. oktober 2006 - 16:34 #2
Jeg har ikke haft mulighed for at kontrolere de to filer.
Det skal her siges at man godt kan åbne officeprogrammerne, men man skal først annulere installationen af komponenten, hver gang man åbner et af programmerne, hvilket er temmeligt irriterende i længden.
Han er formentligt kommet til at sige ja til at installere en af de komponenter, der installeres første gang de bruges, hvis man ikke laver en special installation og vælger kør alt fra denne computer.
Avatar billede milter Ekspert
27. oktober 2006 - 20:35 #3
.... og den siger ikke noget om, hvad den komponent er?
Avatar billede hastek22 Nybegynder
28. oktober 2006 - 08:05 #4
ikke ummidelbart.
Som jeg lige husker det er det en standard meddelelse der siger at den ikke kan finde den nødvendige fil og "peger" ned på drevet hvorfra office oprindeligt er installeret fra.
Han er desvære ude de næste par dage så jeg kan ikke kontrollere.
Avatar billede glargaard Nybegynder
01. november 2006 - 08:24 #5
Du skal sætte CD'eni, når du åbner et officeprogram, så installerer den de komponenter der mangler og så ser de aldrig den fejl igen. Det er fordi de ikke har valgt at alle komponenter skal køre fra denne computer.
Avatar billede hastek22 Nybegynder
01. november 2006 - 12:08 #6
Glargaard tak for dit indlæg, men prøv lige at læse teksten der uddyber spørgsmålet....
Avatar billede milter Ekspert
01. november 2006 - 14:55 #7
Noget nyt om den nøjagtige ordlyd i fejlmeddelelsen?
Avatar billede hastek22 Nybegynder
07. november 2006 - 14:02 #8
Beklager forsinkelsen.
Vedr. ordlyden så er det som tidligere nævnt en standard fejlmeddelelse der efterspørger
filen PROPLUS.MSI

Han mener det er en engelsk ordbog's funktion han har sagt ja til.
Avatar billede milter Ekspert
07. november 2006 - 17:56 #9
Prøv det her fix fra kellys-korner. Du finder den i linie 171, højre rubrik. Læs øverst på siden, hvordan du gør.

http://www.kellys-korner-xp.com/xp_tweaks.htm

Der er ingen garanti for, at det virker, men hans små fixes plejer at være effektive.
Avatar billede milter Ekspert
07. november 2006 - 18:06 #10
.... og så skal du nok lige sikre dig, at du vælger den rigtige version. Der er to, en til Windows 2000 og en til XP
Avatar billede hastek22 Nybegynder
09. november 2006 - 19:19 #11
Hej Milter

Det løste desvære ikke problemet - nu har han blot fået en ekstra meddelelse han skal annulere.
Vi vælger ikke at gøre mere ved det, da vi jo ikke har mulighed for at reinstallere hvis det skulle gå helt galt.
Læg et svar så du kan få point for ulejligheden.
Avatar billede milter Ekspert
09. november 2006 - 19:49 #12
I fik jo ikke løst problemet, så læg selv et svar og accepter det, ellers tak ;-)

Jeg har et forslag mere, hvis I har mod på at prøve det. Åbn alle Office-programmerne og deaktiver alt, som har med genkendelse af andre sprog at gøre.

I min egen Office 2000 kan jeg f.eks. i Word gøre dette: Åbn Word > Funktioner > Sprog > Angiv sprog > Her får jeg så forskellige muligheder for at til/fra-vælge andre sprog.

Prøv også at kigge her:

Start > Kør > I vinduet skriver du:  msconfig  > OK > Start > Hvis der findes noget her, som har med Office at gøre, så fjern vinge i linien > Anvend > OK.

Det betyder, at Office ikke starter op sammen med XP, men det starter stadig op så snart, I åbner et af programmerne eller vil åbne en fil, som skal bruge det påg. Office-program.
Avatar billede hastek22 Nybegynder
07. maj 2008 - 13:02 #13
Det er vist på tide at få lukket denne :-)