Avatar billede noobsaibot Nybegynder
26. oktober 2006 - 12:43 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Anvendelse af System.Threading.Timer

Kan man ikke anvende System.Threading.Timer ifm med følgende:

Jeg vil gerne have min web application til at tjekke i min db hvert 5. sekund.

Dette skal i nogle tilfælde resultere i et postback/refresh - men ikke altid.

Jeg kan derfor ikke anvende javasript eller meta-tags til at refresh'e siden i bestemte intervaller..

Der må da være andre der har været inde over denne problemstilling før :) Nogen forslag?
Avatar billede dj_uncas Nybegynder
26. oktober 2006 - 13:17 #1
Du kan ikke bruge Threading på den måde i en web app. Der er jo ikke nogen som helst forbindelse til serveren når siden er sendt af sted (web er stateless)...

Du kan dog godt bruge java script:

function Refresh()
{
    if( ... )
    {
        __doPostBack(eventTarget, eventArgument);
    }
Avatar billede noobsaibot Nybegynder
26. oktober 2006 - 13:22 #2
Okay, fint. Er dog (heller) ikke særlig god til javascript. Kan jeg få scriptet til at blive triggered af en metode i code behind?

Og kan jeg få scriptet til at trigger en anden metode?

Håber ikke mine spørgsmål er alt for håbløse, hehe :)
Avatar billede dj_uncas Nybegynder
26. oktober 2006 - 13:44 #3
Du kan godt trigge en javascript function:

ClientScript.RegisterStartupScript( this.GetType(), "MyScript", "__doPostBack('mit_target', 'mit_argument');", true );

Hvis du i stedet for 'mit_target' bruger navnet på en eller anden LinkButton eller lignende vil dennes evenhandler metode (i codebehind) blive invoket.
Avatar billede noobsaibot Nybegynder
26. oktober 2006 - 13:51 #4
Okay, nice. Jeg vender lige tilbage når jeg har makket lidt med det!
Avatar billede noobsaibot Nybegynder
26. oktober 2006 - 14:05 #5
Lige et spm til..

hvordan invoker jeg en metode i codebehind med javascript (som er i html koden)?
Avatar billede dj_uncas Nybegynder
26. oktober 2006 - 14:21 #6
Der er desværre ingen måde at invoke en codebehind metode direkte fra javascript, uden at du skal ud i en ajax løsning... Det kan også være værd at undersøge det?!
Avatar billede noobsaibot Nybegynder
26. oktober 2006 - 14:23 #7
Ja .. tror det er bedre. Smid bare et svar. Tak for hjælpen!
Avatar billede dj_uncas Nybegynder
26. oktober 2006 - 14:41 #8
Det kommer her ;-)