Avatar billede mortensf Nybegynder
26. oktober 2006 - 11:28 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor viker dette ikke i Firefox?

Hej med jer,

Hvorfor viker dette i IE6 og IE7 men ikke i firefox?

/*HORINZONTAL DOTTED LINIE*/
#horizontalLine{
    background      : url(images/hr.gif) repeat-x center;
    width        : 100%;
}

Det er horizontal linie der følger bredden på et dokument.

Er der en bedre måde at kalde denne linie i sit HTML dokument end et div kald. Skal jeg lave det om til en class eller SPAN element?

Hjælp ønskes

På forhånd tak
Avatar billede mortensf Nybegynder
26. oktober 2006 - 13:14 #1
Siden der 0 svar skulle jeg måske lige uddybe det lidt mere. Det er en baggrunsdbillde der skal gentages på x aksen indenfor bredden af dokumentet. Det er en helt nomal vandret streg der er "dotted" som jeg har lavet i photoshop (mener at det er 8 px i brdden). Når jeg bruger ovenstående kode så virker det i IE men ikke i FireFox?

Jeg skal kalde denne horizontale linie mange gange i mit dokument tilsammens med en vertikal linie. Er der en bedre måde at gøre det på end den jeg har sat mig for nu?
Avatar billede olebole Juniormester
26. oktober 2006 - 14:33 #2
<ole>

Det er formodentlig en del andre steder, koden er relevant. Prøv at lægge et link til siden  ;o)

/mvh
</bole>
Avatar billede mortensf Nybegynder
26. oktober 2006 - 16:08 #3
Hej Ole,

Fandt selv ud af det, det var sgu lidt kringlet :-)

.hruledotted
    {
    display        : block;
    height        : 11px;
    background    : url(images/hr.gif) repeat-x;
    clear        : both;
    }

På denne måde virker det. Kører lokalt så jeg har ikke mulighed for at uploade link desværre. Men den er afsluttet herfra, endeligt lykkedes det.