Avatar billede munof Nybegynder
26. oktober 2006 - 07:23 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Træk oplysninger fra excel ark til userform

Jeg har nogle oplysninger i et excel regneark, som jeg gerne vil have trukket over i en userform.

Det jeg indtil videre har er en macro knap. Når den bliver aktiveret, gør den indtil videre dette.

Dim medar As String
medar = Range("f7").Value
Kontrol.Show

Ved dette har medarbejderens navn fra excel arket fået en værdi. Dette navn skal så kunne ses på userformen i en textbox.

Textboxen har jeg navngivet medarbejder.

Dette er så langt som jeg er nået, har søgt i hjælp, men kunne ikke lige finde en løsning.
Avatar billede supertekst Ekspert
26. oktober 2006 - 09:30 #1
Private Sub Knap()                          'Din knap
Rem Åbner Userform1 modeless - d.v.s. du kan arbejde i regnearket mens formen er åben
    Load UserForm1
    UserForm1.Show 0

    UserForm1.medarbejder = Cells(7, 6)    'indsæt F7 fra ark i tekstboksen medarbejder
End Sub
Avatar billede munof Nybegynder
26. oktober 2006 - 12:16 #2
Jeg brugte delvist dit svar og brugte det på en Label istedet for en textbox, så fik jeg det til at virke.

Men uden din kommentar jeg ikke løst den så skriv et svar og du får pointene.
Avatar billede supertekst Ekspert
26. oktober 2006 - 12:42 #3
Fint - med tak...
Avatar billede munof Nybegynder
21. marts 2007 - 14:22 #4
Et forsinket accepteret svar.