Avatar billede nielsb Nybegynder
25. oktober 2006 - 21:11 Der er 7 kommentarer

Udskrifter efter makro

Jeg har et ret stort regneark, primært med faktuelle oplysninger.
Det er opbygget, så jeg via F5 og celleadresse kan finde frem til ønskede oplysninger.
Jeg vil gerne kunne printe de oplysninger, jeg så ser på skærmen.
Er absolut ikke ekspert i makroer og slet ikke i VBA.
Men jeg vil gerne have et felt på skærmbilledet, der viser UDSKRIFT, og som ved et klik på feltet iværksætter en udskrift af de celler, der ses på skræmen (meget gerne et celle-defineret udskriftsområde).
Det er lykkedes mig at indspille en makro for et område.
Men hvordan får jeg den kopieret til at omfatte måske 100 andre udskriftsområder?
Og hvordan får jeg disse makroer aktiveret fra forskellige celler?
Mvh
NielsB
Avatar billede kabbak Professor
25. oktober 2006 - 21:34 #1
prøv at sætete koden herind, så skal jeg se om den kan laves om til at gælde det aktive ark, vel og mærke hvis området er det samme.
Avatar billede nielsb Nybegynder
25. oktober 2006 - 23:09 #2
Dette skulle være koden, som makroen er resulteret i.
Problemet er - for mig at se - at få ændret "A102:F111" til et udskriftsområde, som passer til det aktuelle udsnit af regnearket.
Og så er der også mit problem med at få oprettet en celle-knap, der aktiverer udskriften.
Kopi af makroen:
Sub Makro1()
'
' Makro1 Makro
' Makro indspillet 25-10-2006 af Niels Bodholdt
'
' Genvejstast:Ctrl+a
'
    Range("A102:F111").Select
    Selection.PrintOut Copies:=1, Collate:=True
    Range("C108").Select
End Sub
Avatar billede splokit Nybegynder
26. oktober 2006 - 12:37 #3
Sheets("Ark1").PrintOut Copies:=1
Avatar billede splokit Nybegynder
26. oktober 2006 - 12:37 #4
Sub Test()
Din kode
Sheets("Ark1").PrintOut Copies:=1
End Sub
Avatar billede nielsb Nybegynder
31. oktober 2006 - 22:19 #5
Hej Splokit
Har prøvet din løsning, men kan ikke få den til at virke.
Nok fordi jeg ikke har nogen som helst erfaring med VBA.
Og Kabbak - som jeg er en stor beundrer af - er tilsyneladende gået i hi.
Kan der i VBA laves en kode svarende til lookup funktionen i Excel, så makroen udskriver et givet felt fra den celle, hvorfra den startes?
Og kan jeg rette/tilføje i den kode, jeg får frem efter at have indspillet en makro?
Avatar billede kabbak Professor
31. oktober 2006 - 23:41 #6
Jeg er ikke gået i hi, men jeg ved desværre ikke, hvordam man finder ud af det område du ser på skærmen.
Avatar billede kabbak Professor
01. november 2006 - 00:23 #7
Hvis du har en tom linie imellem dine oplysninger og en tom kolonne på højre side, kan denne bruges når du er klikket ind på en af cellerne, inden du kører makroen.

Sub Makro1()
  ActiveCell.CurrentRegion.Select
  Selection.PrintOut Copies:=1, Collate:=True

End Sub