Avatar billede banielsen Nybegynder
25. oktober 2006 - 18:32 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Billede frame (uden ramme)

Hej

Jeg har et program med en jtable hvori jeg har skrevet mine film ind. Jeg har lagt "link" til billeder ind til dem alle og kunne godt tænke mig at vise dem ved en mouse-over funktionen. Selve mouse-over funktionen har jeg fået fikset, men er der ikke en måde hvorpå man kan nøjes med at vise et billede - altså uden rammen udenom.
Tjek evt. http://www.dba.dk//asp/soegning/soegning.asp?Fritekst=mx5&RubrikId=41300&PrisTil=9999999&PrisFra=0&Medbillede=0&AntalDage=0&Querytype=0&KortSogRad=0&KortSogY=0&KortSogX=0&kortsogNavn=0&radX=0&radY=0&RegionId=0&Forhandler=0&FavoritNavn=&SoegningId=0&SektionId=0&BilledVisning=

hvis man holder musen over kameraet til højre

På forhånd tak :-)
Avatar billede _carsten Nybegynder
25. oktober 2006 - 18:45 #1
Hmm - snakker vi ikke javascript her ????????
Avatar billede banielsen Nybegynder
25. oktober 2006 - 18:56 #2
hehe.. nej... det er en almen windows app. jeg gerne ville have det implementeret i :-)
Avatar billede repulse Nybegynder
26. oktober 2006 - 10:19 #3
Et JWindow skulle kunne det du leder efter:

JWindow popup = new JWindow();
popup.setAlwaysOnTop(true);

JPanel content = new JPanel();
content.add(new JLabel(new ImageIcon(getClass().getResource("sti"))));
popup.add(content);
popup.pack();
popup.setVisible(true);
Avatar billede banielsen Nybegynder
26. oktober 2006 - 15:55 #4
perfekt.. næsten da :-)
Jeg har lige to usikkerhedder:
* kan jeg ikke sætte størrelsen på vinduet (har prøvet setSize på både JWindow, Jlabel og JPanel, men kan ikke få det til at slå igennem)
* Kan jeg ikke bestemme placeringen af vinduet?
Avatar billede repulse Nybegynder
26. oktober 2006 - 18:24 #5
brug popup.setLocation(x, y); til at bestemme placeringen og prøv at kalde validate() efter du har sat størrelsen med setSize(). Alternativt kan du prøve at bruge setPreferredSize() i stedet for.
Avatar billede banielsen Nybegynder
26. oktober 2006 - 18:59 #6
det er bare helt kanont. Alt spiller perfekt :-) (validete hjalp)

mange tak for hjælpen, og hvis du smider et svar er der helt 100 velfortjente point på vej til dig :-)
Avatar billede repulse Nybegynder
26. oktober 2006 - 19:39 #7
godt det virker
Avatar billede banielsen Nybegynder
26. oktober 2006 - 23:15 #8
Jeg har forresten lige hurtigt en bonus ting :-)
i kode-eksemplet bruger du popup.setAlwaysOnTop(true);. Jeg kan ikke finde nogle metode der hedder "setAlwaysOnTop", men jeg ville meget gerne altid have JWindow'et forrest. Jeg har prøvet med metoden "toFront", men den virker kun indtil man klikker i en anden skærm. har du nogle gode ideer?