Avatar billede niceguy21 Nybegynder
25. oktober 2006 - 17:18 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hvordan finder jeg IP adressen på mit Access Point

Hejsa!!!!

Hvordan finder jeg ip adressen på mit Access Point... Vil helst ikke skulle resette det....

Mener jeg engang så et program som kunne finde ip adresser!

Mvh.

Brian Holgersen
Avatar billede heg Nybegynder
25. oktober 2006 - 17:34 #1
jeg er ikke sikker på at et access point har en ip-adresse, men jeg ved heller ikke så meget om den disciplin. Jeg vil tro at kun de maskiner der er koblet på har en ip-adresse. dem kan du finde ved at gå i dos-prompt på de pågældende maskiner og skrive følgende kommando: ipconfig /all
Avatar billede zynzz Praktikant
25. oktober 2006 - 17:49 #2
Det mest normale er:

eller

Avatar billede niceguy21 Nybegynder
25. oktober 2006 - 17:49 #3
Det har jeg prøvet... virker ikke!
Avatar billede zynzz Praktikant
25. oktober 2006 - 17:53 #4
Hvilken ip får du tildelt da ?
Avatar billede niceguy21 Nybegynder
25. oktober 2006 - 18:01 #5
Jeg for 10.0.0.1
Avatar billede zynzz Praktikant
25. oktober 2006 - 19:57 #6
Det er en meget sær ip du får tildelt..., har du husket at hente automatisk ip ? :=), + hvad hedder din Access point ?
Avatar billede lundorff-net Nybegynder
25. oktober 2006 - 20:06 #7
Det er da et spørgsmål om hvordan netværket er sat op, hvis det er et klasse A netværk, så er det da rigtig nok :-)

Er det et løst AP som du har tilsluttet en router, eller er det en router med indbygget AP, hvilket fabrikat er det??

Vi skal lige have noget info :-)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
25. oktober 2006 - 20:20 #8
Jeg er enig - vi skal have mere info.

Er det et rent Accesspoint, HAR det ingen IP adresse, men sender bare den/de ip adresser videre, som den modtager fra det netværk den er sat på.

Er der indbygget router, har routeren der imod en IP adresse... - og det vil typisk være lig med den adresse din PC har fået tildelt som Gateway...
Avatar billede niceguy21 Nybegynder
25. oktober 2006 - 20:47 #9
Jeg fandt selv programmet... Det hedder Advanced Ip Scanner! Et godt program....

Ellers tak for hjælpen :-)