Avatar billede dk_zerocool Nybegynder
25. oktober 2006 - 16:34 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Tekstbox-value og Regular Expression

Mit spørgsmål lyder: Hvordan får jeg hevet value-værdien ud af en Textbox ved hjælp af Regular Expression?

Jeg kommer ind i min metode med en HTML-streng, og vil gerne have at alle de steder hvor der står fx.

<input id="textbox_x_x" class="textbox" value="7364" />

..bliver erstattet af værdien i tekstboksen, dvs.

Jeg forestiller mig noget alá det her, hvor alt det overskydende i alle textboxe fjernes:

Regex regex = new Regex(<REGEX>, RegexOptions.Compiled | RegexOptions.IgnoreCase);
return regex.Replace(<HTML>, string.Empty);

Er der nogen som kan hjælpe med det?
Avatar billede mikkel_sommer Nybegynder
26. oktober 2006 - 08:55 #1
Er der en særlig årsag til at du ikke bruger:

  textbox_x_x.value

eller

  textbox_x_x.text

???
Avatar billede dk_zerocool Nybegynder
26. oktober 2006 - 10:27 #2
Grunden til at jeg ikke bare hiver værdierne ud med value eller text, er at den færdige html skal eksporteres til excel, dvs. at jeg vil have tekstboksene fjernet så kun værdierne står tilbage i excel-arket.
Avatar billede dk_zerocool Nybegynder
26. oktober 2006 - 10:45 #3
Prøver lige at ridse problemet op igen:

Jeg har en side hvorpå jeg har nogle tekstbokse som indeholder nogle værdier (ex. value=555). Jeg henter hele html´en ud fra min side for at eksporterer den til excel, og i denne html vil jeg så gerne erstatte alle tekstboks-tags med værdierne fra tekstboksene.

Håber det var lidt mere forståeligt :)
Avatar billede mikkel_sommer Nybegynder
26. oktober 2006 - 12:34 #4
Ved ikke lige hvordan du smartest gør det med Regex, men du kan ihvertfald benytte substring således:

string s = "<input id=\"textbox_x_x\" class=\"textbox\" value=\"7364\" />";
s = s.Substring(s.IndexOf("value=") + 7, s.Length - (s.IndexOf("value=") + 8));
s = s.Substring(0, s.IndexOf("\""));
textBox1.Text = s;
Avatar billede mikkel_sommer Nybegynder
26. oktober 2006 - 13:51 #5
Dog vil du med den løsning løbe ind i problemer hvis teksten indeholder gåseøjne(")...
Avatar billede dk_zerocool Nybegynder
27. oktober 2006 - 13:59 #6
Jeg brugte din idé med at fjerne dele af inputstrengen, men lavede istedet en løsning med regular expression som jeg fik til at virke. Smider du ikke lige et svar, så får du halvdelen af pointene som tak for hjælpen.
Avatar billede mikkel_sommer Nybegynder
27. oktober 2006 - 19:58 #7
Cool :)