Avatar billede haz Nybegynder
25. oktober 2006 - 13:03 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

konverter image til bmp

jeg er ved at lave et program som udskriver nogle billeder ,systemet hvirker fint med bmp billeder , men nu vil jeg gerne have det også virker med drag'n'drop problemet er bare at billedet kommer til at ligge som typen image mens hele min udskrivningforegår i bmp så er der enten nogen der ved hvordan man kan komvertere et image til bmp  eller som en anden løsning ved hvordan jeg kan ændre på størrelsen af et image så jeg kan bestemme udskriftstørrelsen.
Avatar billede qksno Nybegynder
26. oktober 2006 - 14:10 #1
Hejsa

Hvad sprog koder du i?
Avatar billede haz Nybegynder
26. oktober 2006 - 14:31 #2
jeg koder i c# .net
Avatar billede qksno Nybegynder
26. oktober 2006 - 16:16 #3
Jeg har et eksempel på hvordan man resizer et billede i vb. det virker både til win- og webforms:

Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click
        ReSizeImage("c:/test.jpg", "c:/test_48X48.jpg", 48, 48)
    End Sub

    Sub ReSizeImage(ByVal strFilePath As String, ByVal strNewFilePath As String, ByVal newHeight As Integer, ByVal newWidth As Integer)

        'laver ny bitmap billede, loaded fra den originale fil's sted
        Dim bm As Bitmap = Image.FromFile(strFilePath)

        'laver det nye billede som blank bitmap
        Dim resized As Bitmap = New Bitmap(newWidth, newHeight)

        'laver et nyt grafisk objekt med indhold fra det originale billede
        Dim g As Graphics = Graphics.FromImage(resized)

        ' skalere grafisk objekt så det passer til skalerede billede
        g.DrawImage(bm, New Rectangle(0, 0, resized.Width, resized.Height), 0, 0, bm.Width, bm.Height, GraphicsUnit.Pixel)

        ' sletter rester som blev skaleret væk
        g.Dispose()

        'gemmer det nye billede til den valgte folder som det originale
        resized.Save(strNewFilePath, Imaging.ImageFormat.Jpeg)

    End Sub
Avatar billede qksno Nybegynder
26. oktober 2006 - 16:18 #4
jeg tænkte om du måske kunne bruge noget derfra ?
Avatar billede haz Nybegynder
27. oktober 2006 - 01:19 #5
Dim bm As Bitmap = Image.FromFile(strFilePath)

hvis denne linie gør som jeg tror ,nemlig at oprette en bitmap bm og gemme indholdet af image i den så virker det desværre ikke i c# .net

her får man fejlen
Cannot implicitly convert type 'System.Drawing.Image' to 'System.Drawing.Bitmap'
hvis man forsøger at ligge indholdet af et image i en bitmap.
Avatar billede qksno Nybegynder
27. oktober 2006 - 11:08 #6
Okay, hmm, ved ikke så..
har du prøvet at lege med ImageConverter:

dim objImageConverter as new ImageConverter

ellers kan jeg ikke hjælpe desværre
Avatar billede haz Nybegynder
01. november 2006 - 09:33 #7
f
Avatar billede haz Nybegynder
03. november 2006 - 16:53 #8
asdadc