Avatar billede nokk Nybegynder
24. oktober 2006 - 18:33 Der er 5 kommentarer

MCE Remote Control + Vista

Hej alle.

Jeg har for nogle dage siden købt en Windows Media Center Remote Control, i håb om at jeg kan få min laptop til at fungere både som normal laptop (Når jeg arbejder) og Media Center (Når jeg er hjemme).

Jeg har fået driversne til at fungere (Standard installeret) og den kaldes bare for "Media Center Extender" i Device Manager. Problemet er bare at der slet ikke sker noget når jeg trykker på nogen knapper. Jeg har prøvet at tilføje en extender i Media Center men der skal man angive en setup key som burde stå på skærmen men den kan jeg ikke finde. (Er jeg overhovedet inde på noget af det rigtige?)

Mit spørgsmål er: Er der nogen af jer derude som har fået Microsoft Remote Control til at fungere på Vista eller er den forbeholdt XP MCE 2005?

Jeg kører Vista RC1 build 5600.

Håber I kan hjælpe mig :-)

Magnus
Avatar billede strych9 Praktikant
25. oktober 2006 - 07:41 #1
Har du checket først at din IR port er aktiveret i feks BIOS?
Avatar billede kwan112 Nybegynder
25. oktober 2006 - 09:28 #2
altså min virker fint..

Den medfølgenene IR boks har jeg bare sat i USB porten.. vær klar over den skal isættes inden du starter din pc.. og så burde det virke..
Avatar billede nokk Nybegynder
25. oktober 2006 - 17:14 #3
Hej,

Jeg kunne ikke finde noget om IrDa i min BIOS (P4P800-X MB).

Ligeledes finder den heller ikke nogen "Infrared Devices" i min Task Manager.
Avatar billede strych9 Praktikant
25. oktober 2006 - 20:08 #4
øhm først siger du laptop, og nu P4P800-X som er et ATX motherboard til en stationær...?
Avatar billede nokk Nybegynder
25. oktober 2006 - 21:43 #5
Undskyld, jeg har begge dele og jeg tester foreslagene på begge, tænkte ikke lige over hvilken type jeg startede indlægget på.

Det fungerer ikke på hverken eller.

Stationære kan slet ikke finde IrDa og min laptop kan kun finde den indbyggede IrDa.

Beklager forvirrelsen