Avatar billede fanatic Nybegynder
24. oktober 2006 - 17:03 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

package javax.ejb does not exist

Hej Eksperter.

Jeg forsøger at kompilere et projekt med en session bean. Benytter Eclipse, JBoss og ANT.

Under kørsel af mit ant-script får jeg fejlen: "package javax.ejb does not exist". Dvs. at mine klasser ikke kompileres!

Når jeg slår fejlen op på google så nævnes der en masse om classpath men jeg har prøvet at ændre i classpath uden held. Er der en som kan fortælle mig hvad der mon er galt?
Avatar billede arne_v Ekspert
24. oktober 2006 - 17:09 #1
lyder som du mangler en jar fil med J2EE klasserne i din classpath
Avatar billede arne_v Ekspert
24. oktober 2006 - 17:11 #2
normalt henter jeg SUN J2EE SDK og putter dens j2ee.jar i classpath

men en hurtig soegning i JBoss finder en jboss-j2ee.jar som nok
ogsaa kan bruges
Avatar billede fanatic Nybegynder
24. oktober 2006 - 17:43 #3
ok, men hvordan skal det stå præcist?
Hvis eks. min sti til "jboss-j2ee.jar" er S:\SKBD-E2006\install\jboss\client.
Avatar billede fanatic Nybegynder
24. oktober 2006 - 17:45 #4
...eller hvordan ser din classpath eksempelvis ud?
Avatar billede arne_v Ekspert
24. oktober 2006 - 18:02 #5
lidt snippets:

<target name="ejbcompile">
        <javac classpath="${log4jlib};${j2eelib}" srcdir="${ejbsrcdir}" destdir="${ejbbuilddir}"/>
</target>

j2eelib har fuld sti til jar filen
Avatar billede thomaswinterberg Nybegynder
30. oktober 2006 - 17:40 #6
Jeg har kopieret filen jboss-j2ee.jar fra C:\jboss-4.0.3SP1\server\default\lib
og lagt din i et bibliotekt i mit projekt. Så filen ligger nu under C:\Java\eclipse\workspace\pivo\lib. Min build fil ser så således ud: ("udsnit")
Jeg har så desforuden andre filer i mit lib dir. jstl *.lib filer, log4 *.lib filer( ligesom Arne), sturt *.lib filer osv..

<project name="pivo" default="all" basedir=".">
<property name="dir.base" value="${basedir}"/>
<property name="src.dir.lib" value="${dir.base}/lib" />

<!-- classpath -->
<path id="compile.classpath">
    <fileset dir="${src.dir.lib}">
        <include name="**/*.jar"/>
        </fileset>
</path>
<!-- Check timestamp on files -->
<target name="timestamp">
    <tstamp/>
</target>
<!-- Compile Java Files and store in /build/src directory -->
<target name="compile" depends ="timestamp">
    <javac srcdir="${src.dir}" destdir="${build.dir.src}" debug="true" includes="**/*.java">
        <classpath refid="compile.classpath"/>
    </javac>
</target>
Avatar billede arne_v Ekspert
09. december 2006 - 23:47 #7
fanatic ??
Avatar billede fanatic Nybegynder
02. juli 2009 - 12:31 #8
Ja, beklager men jeg er lidt on and off på denne her side. Jeg sætter dog stor pris på den hjælp man kan hente herinde, tak for det!!! Lægger du/i lige et svar så vi kan lukke tråden?
Avatar billede arne_v Ekspert
02. juli 2009 - 14:44 #9
svar