Avatar billede uneerup Nybegynder
24. oktober 2006 - 14:24 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

skal ikke åbne nyt vindue, men blot åben det eksisterende.

Hej,

jeg har lavet et popup vindue med en søgfunktion i. Når brugeren så søger i denne, skifter den bagvedliggende side og viser søgeresultaterne. Og det er også sådan det skal virke. MEN når brugeren så klikker på søgeresultaterne, så ligger min popup i baggrunden. Klikker brugeren så på linket til søgefunktion igen, så åbner den bagevedliggende popup igen, men sletter alt indholdet.

Så spørgsmålet er, kan man lave det sådan, at man tjekker om vinduet er åbent i forvejen og så derfor ikke åbner et nyt vindue i popupen, så de informationer brugeren har skrevet ind ikke forsvinder?
Avatar billede uneerup Nybegynder
24. oktober 2006 - 14:25 #1
jeg ved godt at man bare kan lave en session, men er der ikke en anden måde at gøre det på`?
Avatar billede olebole Juniormester
24. oktober 2006 - 14:34 #2
<ole>

Princippet er:

<script type="text/javascript">
var win = {closed:true};
function myOpen() {
    if (win.closed) {
        win = window.open("http://www.google.dk", "pop", "width=400,height=300");
    }
    win.focus();
}
</script>

/mvh
</bole>
Avatar billede uneerup Nybegynder
24. oktober 2006 - 15:22 #3
Tak for det, du smider bare et svar.
Avatar billede olebole Juniormester
24. oktober 2006 - 15:24 #4
- selvtak ... hermed smidt ... *griiiiiiiiiiiiiiiiiib*  :)
Avatar billede olebole Juniormester
24. oktober 2006 - 15:30 #5
- og tak for points  ;o)
Avatar billede uneerup Nybegynder
24. oktober 2006 - 15:37 #6
Lige en lille ting.

kan du forklare mig hvorfor den ikke gider resize min popup til det jeg har angivet den til.

<script type="text/javascript">
var win = {closed:true};
function myOpen() {
    if (win.closed) {
        win = window.open("web/Templates/popups/sog.asp?sprogid=<%=sprogID%>","sogning_pop","resizable=yes","location=no","menubar=no","scrollbars=no","status=no","toolbar=no","width=500","height=260");
    }
    win.focus();
}
</script>

Synes da det driller lidt, de andre settings er egentlig fine nok, men bare ikke dimensionernen.
Avatar billede olebole Juniormester
24. oktober 2006 - 15:44 #7
Ja, der tre argumenter i en window.open - hver af dem i hvert sit sæt gåseøjne:
1) URL
2) Navnet på window-objektet
3) Forskellige visuelle features

Prøv denne linje i stedet:
  win = window.open("web/Templates/popups/sog.asp?sprogid=<%=sprogID%>","sogning_pop","resizable=yes,location=no,menubar=no,scrollbars=no,status=no,toolbar=no,width=500,height=260");
Avatar billede olebole Juniormester
24. oktober 2006 - 15:46 #8
Avatar billede uneerup Nybegynder
24. oktober 2006 - 15:53 #9
hehe nu virker det skam, NÆSTEN. Gider du evt kigge på det. jeg vil meget gerne give flere point for det.

Sagen er den, at klikker jeg på mit link så popupen kommer frem og skriver noget i inputfelterne og så derefter går over på min underliggende side og så klikker på linket igen, ja så kommer den fint frem igen og med det indtastet indhold intakt, men submitter jeg formen og går til den bagvedliggende side og derefter klikker på linket igen, så sletter den hele formen??? Ved du evt. hvad der er i galt der?

/Håber meget på et svar :-)
Avatar billede uneerup Nybegynder
24. oktober 2006 - 16:01 #10
Det skal jo siges at den underliggende side skifter, og det er jo der ovenstående javascriptet samt link ligger. Så det bliver jo "nulstilt" på en måde??
Avatar billede olebole Juniormester
25. oktober 2006 - 13:02 #11
Når man submitter en form, skiftes siden jo ud - så det er ikke mærkeligt, indholdet bliver slettet  =)
Avatar billede uneerup Nybegynder
25. oktober 2006 - 13:07 #12
Nej lige præcis, men hvordan kan jeg forhindre det? Synes egentlig også at jeg havde beskrivet det i mit oprindelige spørgsmål.