Avatar billede ghost21 Nybegynder
24. oktober 2006 - 10:05 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

En lille oversættelse i fransk

Vil i ikke være søde at oversætte den her tekst, da jeg sutter til fransk og den skal afleveres imorgen..

Her kommer teksten:

Trafikken i Paris er ofte intens. Problemet er, at der er mange biler i de smalle gader. Pariserne parkere overalt, og fodgængerne respekterer ikke trafiklysene.

Charles Jourdan har funden en god løsning. Hans bil forbliver i garagen: han tager metroen. Han forlader huset kl. 7.00 og ankommer til sit arbejde en halv time efter.
Avatar billede paddington Nybegynder
24. oktober 2006 - 14:58 #1
Hehe

Er ikke selv "Hajen" til Fransk, men har da gjort et forsøg....

La circulation à Paris est fréquemment *intense*. Le problème est, il y a beaucoup de voitures à ils réduisent la rue. Les gens du garant de Paris n'importe où, et piéton ne *respecter* pas feu de signalisation.

Charles Jourdan a subventionné une bonne garer. Son séjour de voiture dans le *garage*: il contrôle le métro. Il partant la maison 7.00 heures et arrive à sa demi-heure de travail plus tard.

Der er formindelig, forkert ordstilling, samt fejl på oversættelsen
ordene i * er ord jeg er i tvivl, om deres oversættelse

Men kig på det..
Avatar billede retaxes Nybegynder
25. oktober 2006 - 10:05 #2
La circulation à  Paris est souvent très chargée. Le problème est les nombreuses voitures dans les petites rues étroites.
    Les parisiens se garent partout et les piétons passent aux feux rouges.
Charles Jourdan a trouvé la bonne solution. Il laisse sa voiture au garage et il prend le metro. Il quitte sa maison à 7H du matin et arrive à son travail une demi heure plus tard.
Avatar billede retaxes Nybegynder
25. oktober 2006 - 10:06 #3
ovenstående har min datter lavet, hun har boet i Frankrig i 15 år.
Avatar billede retaxes Nybegynder
25. oktober 2006 - 10:06 #4
.
Avatar billede ghost21 Nybegynder
25. oktober 2006 - 22:14 #5
kanon.. mange tak :-)

kontakter dig måske en anden gang, så får du rigtig gode point, hehe

ej tak for hjælpen til din datter
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. oktober 2006 - 10:27 #6
takker for pointene..
Romaner oversætter hun dog ikke og jeg skal nok hilse og sige tak ;o)