Avatar billede juulle Nybegynder
23. oktober 2006 - 22:29 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Protector.exe - Virus ?

Hej EXP.DK

Jeg har været så uheldig at have fået virus på min comp, men den er blevet renset igen (næsten).
Jeg installerede Norton Internet Security da jeg ikke ville have det problem igen. Men efter jeg har fået det på den kommer den med et blokering af et program det hedder "protector.exe" og ligger på "C:\windows\system32\" som vil have adgang til internette. Men det sjove er at hvis man nægter det på den pågældende port (ex. 52) så prøver den bare igen på en anden, og bliver ved i den dur! meget irriterende da advarelse vinduet hele tiden popper op.
Men så tænkte jeg bare at jeg ville slette den, men hvis jeg så søger efter filnavnet "protector.exe" på lokaltion "C:\windows\system32\" findes den ikke! og hvis jeg scanner process listen igennem findes den hellere ikke her! HiJAckThis kan hellere ikke se den!

HVAD SKER DER HER???
Sletter den sig selv igen, og opretter sig selv hele tiden?

Har meget brug for hjælp!
Avatar billede juulle Nybegynder
23. oktober 2006 - 22:34 #1
tilføjelse:
Jeg var lige ved at gemme et screendump af norton internet security blokeringen, ville omdøbe billedet "dump.bmp" til "protector.exe.bmp" men så blev jeg meget overrasket! Uden fejlmeddelse blev den bare ændret tilbage! - Hvad sker der her?
Avatar billede juulle Nybegynder
23. oktober 2006 - 22:41 #2
rettelse - jeg troede bare den blev rettet men faktisk bliver alle filer der hedder noget med "protector" slettet hvis man prøver at gemme/omdøbe andre filer til dette. men de bliver ikke slette som normalt! EX) hvis jeg demmer et word doc som "protector.doc" på skrivebordet så kan man godt se den kommer, men hvis man så trykker "F5" så er den væk!
Avatar billede hcma Novice
23. oktober 2006 - 22:45 #3
Avatar billede juulle Nybegynder
23. oktober 2006 - 22:58 #4
jep, hvis man bruger den, får man endnu mere virus!
Avatar billede old-faithful Praktikant
24. oktober 2006 - 01:01 #5
Det lyder som om den kører i baggrunden. Hvis du kan køre HijackThis, så prøv at gøre det og smid loggen herind, også selv om du ikke umiddelbart kan se den angivne fil.
Avatar billede juulle Nybegynder
24. oktober 2006 - 07:47 #6
fandt et andet forum hvor de havde samme problem!
http://forums.techguy.org/security/505464-hjt-log.html