Avatar billede likeaprayer Nybegynder
23. oktober 2006 - 18:07 Der er 6 kommentarer

Rodet html kode ved kompile.

Hej jeg roder lidt rundt i asp.net for tiden og har lagt mærke til når jeg kører mine scripts på min egen iis server så får jeg en helt anden client html udkom, en meget "rodet" kode, men en fandens masse javascript ...

et eks. jeg afprøvet
http://aspauthors.com/aspnetbyexample/ch03/readvalidrequestVB.aspx

hvis ser kilde koden på den så ser den jo fin ud men når jeg kører den på min egen server så får jeg

<html>
<head>
<title>ASP Forms</title>
</head>
<body>
<form name="form1" method="post" action="NewFile.aspx" onsubmit="java script:return WebForm_OnSubmit();" id="form1">
<div>
<input type="hidden" name="__EVENTTARGET" id="__EVENTTARGET" value="" />
<input type="hidden" name="__EVENTARGUMENT" id="__EVENTARGUMENT" value="" />
<input type="hidden" name="__VIEWSTATE" id="__VIEWSTATE" value="/wEPDwUKMTQ1NDI2MTEzNg9kFgICAQ9kFgICDw8QZA8WA2YCAQICFgMQZWVnEAUGRmVtYWxlBQZGZW1hbGVnEAUETWFsZQUETWFsZWdkZBgBBR5fX0NvbnRyb2xzUmVxdWlyZVBvc3RCYWNrS2V5X18WAQUHbWFycmllZIlzMgpdttDw8mD9m4qOi9tIWJdQ" />
</div>

<script type="text/javascript">
<!--
var theForm = document.forms['form1'];
if (!theForm) {
    theForm = document.form1;
}
function __doPostBack(eventTarget, eventArgument) {
    if (!theForm.onsubmit || (theForm.onsubmit() != false)) {
        theForm.__EVENTTARGET.value = eventTarget;
        theForm.__EVENTARGUMENT.value = eventArgument;
        theForm.submit();
    }
// -->
</script>

<script src="/WebResource.axd?d=M_jDQ1zyHQc1qCBVs4KmTg2&amp;t=632971277751711250" type="text/javascript"></script>

<script src="/WebResource.axd?d=B8jkR-CZDJ57mC0ocD4BjSYZlRM7FxECuXgjdqXY-101&amp;t=632971277751711250" type="text/javascript"></script>
<script type="text/javascript">
<!--
function WebForm_OnSubmit() {
if (typeof(ValidatorOnSubmit) == "function" && ValidatorOnSubmit() == false) return false;
return true;
}
// -->
</script>

<div id="validSummary" style="color:Red;display:none;">

</div>
<table border="1" bgcolor="#EEEEEE">
    <caption>Forms</caption>

    <tr>
        <td>First Name</td>
        <td><input name="first_name" type="text" id="first_name" />
            <span id="required_first_name" style="color:Red;display:none;"></span>
        </td>
    </tr>
    <tr>
        <td>Age</td>

        <td><input name="age" type="text" id="age" />
            <span id="required_age" style="color:Red;display:none;"></span>
            <span id="required_age_range" style="color:Red;display:none;"></span>
        </td>
    </tr>
    <tr>
        <td>Married?</td>
        <td>

        <input id="married" type="checkbox" name="married" />
        </td>
    </tr>
    <tr>
        <td>Sex</td>
        <td><select name="sex" id="sex">
    <option value=""></option>
    <option value="Female">Female</option>

    <option value="Male">Male</option>

</select>
            <span id="required_sex" style="color:Red;display:none;"></span>
        </td>
    </tr>
    <tr>
        <td colspan="2" align="center">
            <input type="submit" name="ctl00" value="Save" onclick="java script:WebForm_DoPostBackWithOptions(new WebForm_PostBackOptions(&quot;ctl00&quot;, &quot;&quot;, true, &quot;&quot;, &quot;&quot;, false, false))" />
        </td>

    </tr>
</table>

<script type="text/javascript">
<!--
var Page_ValidationSummaries =  new Array(document.getElementById("validSummary"));
var Page_Validators =  new Array(document.getElementById("required_first_name"), document.getElementById("required_age"), document.getElementById("required_age_range"), document.getElementById("required_sex"));
// -->
</script>

<script type="text/javascript">
<!--
var validSummary = document.all ? document.all["validSummary"] : document.getElementById("validSummary");
validSummary.headertext = "*** Errors On Your Form ***";
validSummary.displaymode = "List";
var required_first_name = document.all ? document.all["required_first_name"] : document.getElementById("required_first_name");
required_first_name.controltovalidate = "first_name";
required_first_name.errormessage = "You must enter a value for first name.";
required_first_name.display = "None";
required_first_name.evaluationfunction = "RequiredFieldValidatorEvaluateIsValid";
required_first_name.initialvalue = "";
var required_age = document.all ? document.all["required_age"] : document.getElementById("required_age");
required_age.controltovalidate = "age";
required_age.errormessage = "You must enter a value for age.";
required_age.display = "None";
required_age.evaluationfunction = "RequiredFieldValidatorEvaluateIsValid";
required_age.initialvalue = "";
var required_age_range = document.all ? document.all["required_age_range"] : document.getElementById("required_age_range");
required_age_range.controltovalidate = "age";
required_age_range.errormessage = "You must enter a positive number value for age.";
required_age_range.display = "None";
required_age_range.type = "Integer";
required_age_range.evaluationfunction = "RangeValidatorEvaluateIsValid";
required_age_range.maximumvalue = "150";
required_age_range.minimumvalue = "1";
var required_sex = document.all ? document.all["required_sex"] : document.getElementById("required_sex");
required_sex.controltovalidate = "sex";
required_sex.errormessage = "You must select a value for sex.";
required_sex.display = "None";
required_sex.evaluationfunction = "RequiredFieldValidatorEvaluateIsValid";
required_sex.initialvalue = "";
// -->
</script>

<div>

    <input type="hidden" name="__EVENTVALIDATION" id="__EVENTVALIDATION" value="/wEWCAKW7P/fCwL2ltiGCgLQgq+qBgLUlIN7As+X1sIPAoKnzZIBAs7HgMoJAqHAiY0LsPPT2iB67arZOkIHI5eowzp6tuY=" />
</div>

<script type="text/javascript">
<!--
var Page_ValidationActive = false;
if (typeof(ValidatorOnLoad) == "function") {
    ValidatorOnLoad();
}

function ValidatorOnSubmit() {
    if (Page_ValidationActive) {
        return ValidatorCommonOnSubmit();
    }
    else {
        return true;
    }
// -->

</script>
        </form>
<span id="output"></span>
</body>
</html>

undskyld hvis det er uoverskueligt men det undre mig bare ?
Avatar billede dj_uncas Nybegynder
23. oktober 2006 - 18:15 #1
Det er fordi ASP.NET smider noget "bonus" HTML ud som en del af runtime..

F.eks. er de to hidden inputs i starten til brug for ViewState, men scriptet er der for at få serveren til at lave Postback osv..
Avatar billede likeaprayer Nybegynder
23. oktober 2006 - 18:35 #2
jamen hvorfor er al den javascript ikke nødvendig på den anden server så ?
Avatar billede dj_uncas Nybegynder
23. oktober 2006 - 19:28 #3
Tja, min umiddelbare gæt vil være at de ikke har slået javascript til, på deres validation kontroller. Det ser ud til det er det der fucker dit output op...

Hvis du på dit ValidationSummary sætter EnableClientScript="false" burde det være lidt pænere..
Avatar billede likeaprayer Nybegynder
23. oktober 2006 - 19:33 #4
hmmm stadig det samme..
har snakket med en kammerat og han er sikker på det slet ikke er den samme fil som bliver vist i demoen. ? kan han have været så "led" :)

fundet eksemplerne her

http://aspauthors.com/aspnetbyexample/ch03/

under 3.9
Avatar billede dj_uncas Nybegynder
23. oktober 2006 - 21:01 #5
Lige nu er der helt lukket - "Siden kan ikke vises" - så det er svært at spotte forskelle ;-)

Et bud kan være at i kører med forskellige versioner af Frameworket, eller at han har brugt nogle indstillinger i f.eks. web.config som du ikke har.
Avatar billede websam Nybegynder
24. oktober 2006 - 17:32 #6
At dømme ud fra den kode der ligger på hans side er der server side validering og derfor at der ikke er noget javascript i html'en.

Prøv at lege lidt med indstillingerne på de forskellige ting så ville du kunne se forskellen i din html.

/Websam