Avatar billede grise_bassen Nybegynder
23. oktober 2006 - 17:19 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

kun adgang hvis man kommer fra to bestemte sider

jeg har en mappe med min webside, men man skal kun havde adgang hvis man kommer fra to forskellige sider!
hvordan går man det?
Avatar billede udvikler Nybegynder
23. oktober 2006 - 17:33 #1
Sæt en session når man besøger de to sider og tjek om sessionen findes på den beskyttede side

så enkelt er det :)
Avatar billede webudvikleren Nybegynder
23. oktober 2006 - 17:38 #2
Det kan du ikke, efter hvad jeg 'tror' - php kan ikke spole tilbage i tiden..

-aco- => det er da dumt, hvis man nu først besøger side 1, så sætter den jo sessionen, så hvis man besøger 230 sider inden man besøger side2, så er begge sessions derjo stadig ;-)
Avatar billede kimg Nybegynder
23. oktober 2006 - 17:38 #3
Du kan vel bruge dette, har ikke testet det

if($_SERVER['HTTP_REFERER'] == "side1" && $_SERVER['HTTP_REFERER'] == "side2"){
// din side
} else {
echo "Ikke adgang";
}

Kim
Avatar billede kimg Nybegynder
23. oktober 2006 - 17:39 #4
if($_SERVER['HTTP_REFERER'] == "side1" || $_SERVER['HTTP_REFERER'] == "side2"){
// din side
} else {
echo "Ikke adgang";
}
Avatar billede webudvikleren Nybegynder
23. oktober 2006 - 17:39 #5
Kim - der siger du:
Hvis den forrige side er side2 og side1, det kan jo ikke lade sig gøre, jeg ved ikke om HTTP_REFERER kan komme 2 takt tilbage - det må de andre php-eksperter vide
Avatar billede webudvikleren Nybegynder
23. oktober 2006 - 17:44 #6
Mon ikke man kan dette:

side1.php:

<?php
  session_start();
  $_SESSION['visited'] = "ok";

    echo "side 1 blabla";
?>

admin-siden.php:

<?php
if ( $_SERVER["HTTP_REFERER"] == "side2.php" && $_SESSION['visited'] == "ok") {
  echo "adgang";
} else {
  echo "ikke adgang";
}
?>

" $_SERVER["HTTP_REFERER"] == "side2.php"" skal nok bare lige rettes sådan den finder stien efter de sidste "/"
Avatar billede grise_bassen Nybegynder
23. oktober 2006 - 17:50 #7
kan man ikke lave noget man kun behøver smide i mappen?
eller ?
Avatar billede kimg Nybegynder
23. oktober 2006 - 17:59 #8
Jeg tolkede spørgsmålet som at der er kun er adgang hvis man kom, fra en af de 2 forudbestemte sider ;-)
Avatar billede udvikler Nybegynder
23. oktober 2006 - 18:01 #9
Det samme her, afvis mit svar så :)
Avatar billede grise_bassen Nybegynder
23. oktober 2006 - 18:41 #10
mit nr spm, blev fortolket forket

jeg har nu lavet det her

toppen af siden
Avatar billede grise_bassen Nybegynder
23. oktober 2006 - 18:43 #11
toppen af siden
<?php
  session_start();
  $referer = "SERVER[HTTP_REFERER]";
  session_register("$referer");
  $_SESSION['visited'] == "ok";

  if($_SESSION['visited'] == "babeindex" OR $_SESSION['visited'] == "side2"){

?>
buden af siden
<?

} else {
  echo "YOU DOT NOT HAVE ACESSE TO THIS SITE!!!";
}
?>
Avatar billede grise_bassen Nybegynder
23. oktober 2006 - 18:44 #12
for fejeln Parse error:
syntax error, unexpected $end in /home/grisen/public_html/html/adgang1.php on line 14
Avatar billede webudvikleren Nybegynder
23. oktober 2006 - 19:29 #13
$referer = "SERVER[HTTP_REFERER]";
skal nok være
  $referer = $_SERVER["HTTP_REFERER"];

Men tvivler på det virker
Avatar billede webudvikleren Nybegynder
23. oktober 2006 - 19:32 #14
<?php
  session_start();

  $referer = $_SERVER["HTTP_REFERER"];
  session_register($referer);

  $_SESSION['visited'] = "ok";

  if($_SESSION['visited'] == "babeindex" && $_SESSION['visited'] == "side2"){

?>
buden af siden
<?

} else {
  echo "YOU DOT NOT HAVE ACESSE TO THIS SITE!!!";
}
?>

Desuden - hvorfor vil du også bygge sådan et system? Hvorfor ikke bare vælge et password man skal indtaste, eller en IP-tjek, så det kun er dig som ka' komme ind? Det da en dum måde at bygge det på ( synes jeg )
Avatar billede plx Nybegynder
23. oktober 2006 - 19:39 #15
hvis det er en slags adgangskontrol, så er referer headeren ikke pålidelig. Den kan nemt fakes af en uindbudt gæst
Avatar billede grise_bassen Nybegynder
25. oktober 2006 - 15:33 #16
Plx det skal nemlig være en slags adgangs kontrol men hvordan gør man så?
Avatar billede grise_bassen Nybegynder
25. oktober 2006 - 15:48 #17
lukker lige så
i skal ellers have tak