Avatar billede anders-dahl Nybegynder
23. oktober 2006 - 16:08 Der er 4 kommentarer

asp:DetailsView

Hej, jeg er i gang med at lave et asp.net 2.0 c# projekt og har lige en lille ting der driller; Jeg har oprettet et asp:DetailsView control og tilføjet følgende funktion der bliver kørt med Page_Load:
private void funktionsnavn() {
  //sql.getInfo() returnere et dataset
  this.detailsView.DataSource = this.sql.getInfo();
  this.detailsView.DataBind();
}
Og dette fungere fint; jeg får udfyldt detaljerne og får vist at der er 8 sider(hvilket passer!). Men når jeg prøver at "bladre" mellem disse sider er det samme info på alle? Hvis jeg benytter DetailsView med asp:SqlDataSource fungere det fint?
- nogle idéer plz
Avatar billede flashit Nybegynder
23. oktober 2006 - 18:09 #1
Er det ikke fordi du i dit page load kalder funktionsnavn(). Så vil den vel binde din kontrol hver gang du trykker på next eller andet som giver et page load.
Brug
If Not Page.IsPostBack then
funktionsnavn
end if
Avatar billede flashit Nybegynder
23. oktober 2006 - 18:11 #2
I din Page load :-)
Avatar billede anders-dahl Nybegynder
23. oktober 2006 - 18:19 #3
Det er den allerede:

        protected void Page_Load(object sender, EventArgs e)
        {
            if (!Page.IsPostBack)
            {
                this.InitThis(); //init af SQL klasse
                this.viewDetailsView();
            }

        private void InitThis()....//

        private void viewDetailsView()
        {
            this.sidebarLabel.InnerText = "";
            this.detailsView.DataSource = this.sql.getInfo();
            this.detailsView.DataBind();
        }
Avatar billede flashit Nybegynder
23. oktober 2006 - 19:01 #4
OK, pas... sorry