Avatar billede bjarkekr Nybegynder
23. oktober 2006 - 15:20 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Call to a member function bind_param() on a non-object

Kan dette ikke lade sig gøre??

$stmtDelete = $mysqli->prepare('DELETE FROM ? WHERE ID = ? ');
$stmtDelete->bind_param('sd', $tablename, $id);

Jeg får følgende fejl:
Call to a member function bind_param() on a non-object
Avatar billede bjarkekr Nybegynder
23. oktober 2006 - 15:45 #1
Dette virker tilgengæld fint..

$stmtDelete = $mysqli->prepare('DELETE FROM ENHEDER WHERE ID = ?');
$stmtDelete->bind_param('d', $kat);

Så det ser ud til at tabel navnet ikke må være et parameter
Avatar billede barklund Nybegynder
23. oktober 2006 - 16:15 #2
Det står ganske tydeligt angivet i manualen (http://dk2.php.net/manual/en/function.mysqli-prepare.php):

    Note:  The markers are legal only in certain places in SQL statements. For example, they are allowed in the VALUES() list of an INSERT statement (to specify column values for a row), or in a comparison with a column in a WHERE clause to specify a comparison value.

    However, they are not allowed for identifiers (such as table or column names), in the select list that names the columns to be returned by a SELECT statement, or to specify both operands of a binary operator such as the = equal sign. The latter restriction is necessary because it would be impossible to determine the parameter type. It's not allowed to compare marker with NULL by ? IS NULL too. In general, parameters are legal only in Data Manipulation Languange (DML) statements, and not in Data Defination Language (DDL) statements.

:)

--
Morten Barklund
Avatar billede bjarkekr Nybegynder
23. oktober 2006 - 16:18 #3
ja, ok :)

Der havde jeg åbenbart ikke set ordenligt efter..
Kunne ellers have været rart hvis man kunne gøre det.
Avatar billede barklund Nybegynder
23. oktober 2006 - 16:32 #4
Tark for points anyways :)
Avatar billede bjarkekr Nybegynder
24. oktober 2006 - 18:27 #5
Det var så lidt :)