Avatar billede onkel_satan Nybegynder
23. oktober 2006 - 06:40 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Visual Studio auto genere get set ?

I Eclipse findes en funktion til at auto genere get og set metoder.
Jeg bruger denne funktion som sendt fra himlen og derfor veldig fustreret over at jeg ikke kan finde ligende funktion i VS.
Nogen som ved om det eksistere i VS ?
Avatar billede bulgroz Nybegynder
23. oktober 2006 - 07:26 #1
Højreklik på din variabel.
Vælg Refactor - Encapsulate Field...
Avatar billede onkel_satan Nybegynder
23. oktober 2006 - 09:13 #2
Skide godt.. takker
Avatar billede bulgroz Nybegynder
23. oktober 2006 - 11:42 #3
Der er dog også alternativer...
VS har en snippets manager (Tools - Snippet Manager) som lader dig administrere code snippets.

Antag at du ønsker at lave en ny property, så kan du f.eks. gøre følgende:

1) Stil dig der hvor din get set kode skal indsættes.
2) Skriv prop hvilket er navnet for property snippet med get og set (der findes også en kun med get!)
3) Tryk to gange på Tab tasten (Den første afslutter intellisense dialogboxen) hvorved koden indsætts både for din property og din lokale variabel.

Bemærk at den indsatte kode har en blå cursor på returtypen. Hvis du ændrer typen ændres typen både for den lokale variabel og propertyen.

4) Ret typen og tryk på Tab tasten igen. derved rettes koden for typen og cursor flyttes til property navnet.

4) Ret navnet og navnet ændres automatisk for både den lokale variabel og propertyen i henhold til gældende .Net standarder (lille forbogstav på den private variabel, stort på property navnet).

Hvis du ønsker at rette en eksisterende snippet så vælg den snippet du ønsker at ændre i Snippet Manageren, Kopier stien og åben filen (File - Open...)

Du kan naturligvis også lave dine egne snippets med hvad du måtte ønske.
Avatar billede bulgroz Nybegynder
23. oktober 2006 - 11:50 #4
Rettelse... glem lige 4.2 det er min forglemmelse... Du angiver selv beggen navne, det andet var en ønskedrøm.