Avatar billede vandborg Nybegynder
22. oktober 2006 - 13:57 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Tilføje html URLs til et TreeView

Hej Eksperter!
Jeg har prøvet at finde en tutorial der viser mig hvordan man tilføjer f.eks. "http://random.com/lala/huhu/fil.txt" til en TreeView, så der bliver lavet en root node der hedder "random.com", et child node til den der hedder "lala", en child node til den der hedder "huhu" og til sidst bliver "fil.txt" tilføjet som child til "huhu"... Jeg har prøvet at lede efter en tutorial, men synes ikke jeg kan finde en der passer til det jeg ønsker. Svaret behøver ikke være et link til en tutorial, hvis bare man kan give mig et eksempel på hvordan man kan opnå det jeg ønsker :)

Er der nogen som kan hjælpe mig?
På forhånd tak,
Vandborg
Avatar billede vandborg Nybegynder
22. oktober 2006 - 14:05 #1
Forresten, har allerede fået URlen splittet op i dele så arrayList indeholder random.com, lala, huhu

ArrayList arrayList = new ArrayList();
string sDir = sUri;
string result;

while ( (sDir = Path.GetDirectoryName(sDir)) != String.Empty ) {
    int index = sDir.LastIndexOf('\\');

    if (index != -1)
        result = sDir.Substring(index);
    else
        continue;

    result = result.Replace("\\", "");
    arrayList.Add(result);
}

arrayList.Reverse();
Avatar billede vandborg Nybegynder
22. oktober 2006 - 15:01 #2
Det jeg mangler at gøre er at loop igennem min arrayList og tilføje dem til et TreeView så "random.com" bliver roden, "lala" bliver et child til "random.com", "huhu" bliver et child til "lala" og "fil.txt" bliver et child til "lala".

Håber jeg har fået forklaret det ordentligt :)
Avatar billede vandborg Nybegynder
22. oktober 2006 - 19:48 #3
Fik det selv løst. Skal have gjort koden pænere, men hvis nogen er interesserede kan de se på det nedenstående...

        void OnUpdateTreeView(ArrayList arrayList)
        {
            TreeNode currentParent = null;
            for (int i = 0; i < arrayList.Count; i++) {
                string s = (string)arrayList[i];
                TreeNode tn = null;

                if (currentParent != null) {
                    for (int j = 0; j < currentParent.Nodes.Count; j++) {
                        if (currentParent.Nodes[j].Text == s)
                            tn = currentParent.Nodes[j];
                    }
                else {
                    for (int j = 0; j < TreeView.Nodes.Count; j++) {
                        if (TreeView.Nodes[j].Text == s)
                            tn = TreeView.Nodes[j];
                    }

                if (tn != null) {
                    currentParent = tn;
                }
                else {
                    if (currentParent != null)
                        currentParent = currentParent.Nodes.Add(s, s);
                    else
                        currentParent = TreeView.Nodes.Add(s, s);.
                }