Avatar billede vaskebi Nybegynder
22. oktober 2006 - 11:55 Der er 4 kommentarer

Hjælp til at tjekke et XML svar for elementer

Jeg har en function, hvor jeg tjekker et XML svar for om der forekommer et element, men jeg tror der er noget galt i min syntax, eller også kan det slet ikke gøre sådan?

Jeg har prøvet mig med følgende:

If not xmlResponse.getElementsByTagName("ERROR") = NULL Then
strError = xmlResponse.getElementsByTagName("ERROR").item(0).text
If not IsNull(xmlResponse.getElementsByTagName("ERROR"))
strError = xmlResponse.getElementsByTagName("ERROR").item(0).text

begge melder fejl på 'strError = ...':
Object required: 'xmlResponse.getElementsByTagName(...).item(...)'

Selvom der ikke er et element i XML'en der hedder 'ERROR' går den stadig forbi betingelsen 'if'

Nogen der kan vise mig hvordan jeg tjekker på et element om det er der, og kan bruge det i en If-Else-Then?
Avatar billede janegil Nybegynder
23. oktober 2006 - 11:16 #1
http://www.w3.org/TR/1998/REC-DOM-Level-1-19981001/level-one-core.html#ID-A6C9094

getElementsByTagName returnerer en nodeliste, og den er vel bare TOM, ikke NULL?

  If not xmlResponse.getElementsByTagName("ERROR").length > 0
kanskje?
Avatar billede janegil Nybegynder
23. oktober 2006 - 11:16 #2
If xmlResponse.getElementsByTagName("ERROR").length > 0
Avatar billede vaskebi Nybegynder
24. oktober 2006 - 00:05 #3
Det gjorde tricket... tusind tak for hjælpen. Laver du lige et svar så jeg kan give point.
Avatar billede janegil Nybegynder
24. oktober 2006 - 10:13 #4
.