Avatar billede mr-xmas Nybegynder
22. oktober 2006 - 09:48 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Include virker ikke som den skal

Hejsa Expeter :)

Jeg har en side hvor jeg har det der ?side= og sådan men det er lige pludselig stoppet med at virke, og det er ikke fordi jeg har lavet om i selve den kode .. så bliver nød til at give jer hele koden,
Håber i kan hjælpe
Mange tak på forhånd.. :)

<?php ob_start();
session_start(); ?>

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1" />
<title>Mr-Xmas.DK Stedet for alle i JULEHUM&Oslash;R *&lt;|:)&lt;-&lt;</title>
<bgsound src="rudolf.mid" volume="2" />

<style type="text/css">
.profiltop {
    font-size: 18px;
    font-weight: bold;
    color:#999999;
}
.profil {
    font-size: 12px;
    color: #999999
}
.menu
{
    display: block;
    margin-left: 4px;
    margin-right: 4px;
    text-decoration: none;
    border: 1px solid #b2cfd3;
}
.menu:hover
{
    display: block;
    background-color: #A0C2C4;
    font-weight: bold;
    border: 1px solid #7c9597;
}
.login {
width: 100px;
background-color:#FF9B9B;
}
.login1 {
background-color:#FF9B9B;
}
body,td,th {
    color: #FFFFFF;
}
body {
    background-color: #FFFFFF;
    background-image: url(gbg.jpg);
}
a:link {
    color: #FFFFFF;
    text-decoration: none;
}
a:visited {
    text-decoration: none;
    color: #FFFFFF;
}
a:hover {
    text-decoration: none;
    color: #CCCCCC;
}
a:active {
    text-decoration: none;
    color: #FFFFFF;
}
</style></head>

<body>
<center><table width="800" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" background="banner.jpg">
  <!--DWLayoutTable-->
  <tr>
    <td width="800" height="100">&nbsp;</td>
  </tr>
</table>
<table width="800" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0">
  <!--DWLayoutTable-->
  <tr>
    <td width="83" height="20" valign="top" bgcolor="#f15658"><div align="center"><a href="?side=forside.php">Forside</a></div></td>
    <td width="117" valign="top" bgcolor="#f15658"><div align="center"><a href="?side=vis_julemandens_bog.php">Julemandens bog </a></div></td>
    <td width="100" valign="top" bgcolor="#f15658"><div align="center"><a href="?side=jul/nedtaelling.php">Nedt&aelig;lling</a></div></td>
    <td width="100" valign="top" bgcolor="#f15658"><div align="center"><a href="?side=jul/opskrifter.php">Opskrifter</a></div></td>
    <td width="100" valign="top" bgcolor="#f15658"><div align="center"><a href="?side=jul/vis_sange.php">Sange</a></div></td>
    <td width="100" valign="top" bgcolor="#f15658"><div align="center"><a href="?side=jul/spil.php">Julespil</a></div></td>
    <td width="100" valign="top" bgcolor="#f15658"><div align="center"><a href="?side=billede_kat.php">Julebilleder</a></div></td>
    <td width="100" valign="top" bgcolor="#f15658"><div align="center">
      <select name="Andre ting" size="1" class="dropdown" style="background-color:#f15658;" onChange="window.location.href = (this.options[this.selectedIndex].value);">
        <option selected><b>Andre ting</b></option>
        <option value="?side=jul/julekalendere.php"><b>Julekalendere</b></option>
        <option value="?side=fonts/index.php"><b>Fonts</b></option>
        <option value="?side=jul/hvid_jul.php"><b>Hvid jul</b></option>
        <option value="?side=jul/afstemning.php"><b>Afstemninger</b></option>
        <option value="?side=jul/link.php"><b>Links</b></option>
        <option value="?side=nyt_oenske.php"><b>Nyeste ønsker</b></option>
        <option value="?side=jul/soeg.php"><b>Søg på siden</b></option>
      </select>
    </div></td>
  </tr>
</table>
<table width="800" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0">
  <!--DWLayoutTable-->
  <tr>
    <td width="160" height="160" valign="top" bgcolor="#f15658">
      <div align="left">
        <?php
include("dbconnect.php");
if (isset($_COOKIE['arto_brugernavn']) && isset($_COOKIE['arto_password']))
{
    $brugernavn = ($_COOKIE['arto_brugernavn']);
    $password  = ($_COOKIE['arto_password']);
    $result = mysql_query("select id, brugernavn, password from jul_bruger where brugernavn LIKE '".$brugernavn."' AND password LIKE '".$password."' LIMIT 1") or die (mysql_error());
    if(mysql_num_rows($query)==0)
    {
        echo "Brugeren findes ikke";
        exit();
    }
    $row = mysql_fetch_assoc($result);
    $_SESSION['brugernavn'] = $row['brugernavn'];
    $_SESSION['password']  = $row['password'];
    $_SESSION['id']        = $row['id'];
}

if(!isset($_SESSION['brugernavn']))
{
    echo "<form action='?side=bruger/login-ok.php' method='post'>
    <p><span class='style1'>Brugernavn:
    </span><br>
    <input name='brugernavn' class='login'>
    <br>
    <span class='style1'>Password:
    </span>    <span class='style4'><br>
    <input type='password' name='password' class='login'>
    </span><br>
    <input type='submit' name='login' value='Login' class='login'><br>
    <a href='?side=bruger/opret_bruger.php' class='style1'>Opret bruger</a>
    </p>
    </form>";
}
else
{
    include("dbconnect.php");
    $result = mysql_query("SELECT * FROM jul_bruger WHERE id = '".$_SESSION[id]."' LIMIT 1") or die (mysql_error());
    if(mysql_num_rows($result)>0)
    {
        $row = mysql_fetch_assoc($result);
        ?>
        <a href="?side=bruger/nissen.php&id=<?php echo $row['id']; ?>"><b>Hejsa <?php echo $row['brugernavn']; ?></b></a><br>
        <a href="?side=bruger/rediger_profil.php&brugernavn=<?php echo $row['brugernavn']; ?>" class"menu">Rediger juleprofil </a><br />
        <a href="?side=bruger/admin/opret_oenske.php" class"menu">Skriv ting på ønskesedlen</a><br />
        <a href="?side=bruger/julemandens_bog.php" class"menu">Julemandens bog</a><br />
        <a href="julekalender/julekalender.php" target="_blank" class"menu">Julekalenderen :-)</a>
        <br />
        <a href="?side=bruger/jule_nisser.php" class"menu">Andre nisser</a><br />
        <?php $dump = mysql_query("SELECT admin FROM jul_bruger WHERE brugernavn='$_SESSION[brugernavn]' LIMIT 1");
$viewRang = mysql_fetch_assoc($dump);

if($viewRang[admin] != 1) {
  echo '';
} else {
echo '
<b><a href="?side=bruger/admin/admin.php" class"menu">Admin menu</a></b><br>
';

}
?>
      <a href="?side=bruger/logud.php" class"menu">Log ud</a></div></td>
        <td width="20" valign="top"  background="bg.jpg"><!--DWLayoutEmptyCell-->&nbsp;</td>
        <td width="620" valign="top" bgcolor="#f15658">
                <left>
                <?

                $side = $_REQUEST["side"];

                $side = ($side=="") ? "forside.php" : $side;

                if(is_file($side)) {

                include($side);

                }

                else {
                echo "<b>$side</b></br>";
                echo '
              div align="center"><b>Vi kunne ikke finde siden <br>Prøv igen eller skriv en mail til henriksvenningsen@hotmail.com</b></div>';

                }

                ?>
                </left>      </td>
  <?php
        }
        ?>
    </tr>
</table>
<table width="800" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0">
  <!--DWLayoutTable-->
  <tr>
    <td width="800" height="20" valign="top" bgcolor="#f15658"><div align="center"><strong> 2006 </strong></div></td>
  </tr>
</table></center>
</body>
</html>
Avatar billede straszek Praktikant
22. oktober 2006 - 10:05 #1
tror fejlen er i din include fil - hvordan ser den ud?
Avatar billede mr-xmas Nybegynder
22. oktober 2006 - 16:10 #2
her :)
<?

                $side = $_REQUEST["side"];

                $side = ($side=="") ? "forside.php" : $side;

                if(is_file($side)) {

                include($side);

                }

                else {
                echo "<b>$side</b></br>";
                echo '
              div align="center"><b>Vi kunne ikke finde siden <br>Prøv igen eller skriv en mail til henriksvenningsen@hotmail.com</b></div>';

                }

                ?>

plejer bare at virke :)
Avatar billede straszek Praktikant
22. oktober 2006 - 16:39 #3
hvad med  include("dbconnect.php");
Avatar billede mr-xmas Nybegynder
23. oktober 2006 - 11:57 #4
hvor mener du det skal stå?
den connecter da til det på de sider der os skal bruge dbconnect.php
det forsvandt da jeg havde lavet lidt om på siden og så nu ved jeg ikke hvad jeg skulle have lavet kan ikke rigtig se noget jeg har lavet  gal :S
for jeg laver noget på siden skulle det da ikke have nogen betydning for at den ikke loader det her
<?

                $side = $_REQUEST["side"];

                $side = ($side=="") ? "forside.php" : $side;

                if(is_file($side)) {

                include($side);

                }

                else {
                echo "<b>$side</b></br>";
                echo '
              div align="center"><b>Vi kunne ikke finde siden <br>Prøv igen eller skriv en mail til henriksvenningsen@hotmail.com</b></div>';

                }

                ?>
Avatar billede michael_stim Ekspert
23. oktober 2006 - 12:02 #5
Ved ikke om det har noget at sige, men er syntaxen for vilkåret ikke denne:
$side = ($side=="" ? "forside.php" : $side);
Avatar billede mr-xmas Nybegynder
12. november 2006 - 11:42 #6
har lavet det :) lukkede min connect for sent :)