Avatar billede skuumm Nybegynder
21. oktober 2006 - 20:36 Der er 3 kommentarer

sammenfald på feltnavne i recordset

Jeg trækker data ud med flg. SQL streng:
SELECT * FROM TBL_Kunder,TBL_Webhotel, TBL_Status Where TBL_Status.SID = TBL_Webhotel.Status AND TBL_Webhotel.KID = TBL_Kunder.KID
problemet er at 2 af tabellerne indeholder felter som hedder det samme (felt= navn)

Jeg tilgår recordsettet via flg. kode:
while ($Row = mysql_fetch_assoc($Result)) {
    echo $Row["Navn"] . "<br>";
    echo "---- <b>" . $Row["MasterDomain"] . "</b> Status: " . $Row["Navn"] . "<br>";
}

problemet er nu at uanset hvordan så kan jeg ikke få kundes navn skrevet ud. outputtet fra $Row["Navn"] giver navnet på status.... hvordan kan man omgåes dette...
Avatar billede pidgeot Nybegynder
21. oktober 2006 - 20:40 #1
Det skulle være nok at skrive "tabelnavn.feltnavn" som index, fremfor kun at skrive feltnavnet.

Alternativt kan du også ændre din SQL-sætning så du specificerer alle felterne du skal bruge, og giver dem andre navne med AS. Eksempelvis vil SQL'en "SELECT tabel1.felt1 AS navn1, felt2, felt3, tabel2.felt4 AS navn2 (...)" resultere i 4 felter, der hedder navn1, felt2, felt3 og navn2.
Avatar billede skuumm Nybegynder
21. oktober 2006 - 21:57 #2
Synres jeg har prøvet notaionen "tabelnavn.feltnavn" dog uden held-
Avatar billede 7th Praktikant
22. oktober 2006 - 09:48 #3
SELECT *, tk.navn kundenavn FROM TBL_Kunder tk, TBL_Webhotel tw, TBL_Status ts Where ts.SID = tw.Status AND tw.KID = tk.KID

Så kan du tilgå TBL_Kunder.navn med $Row["kundenavn"]