Avatar billede bjoern_bertelsen Nybegynder
21. oktober 2006 - 18:19 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

gode råd til all around TFT skærm

Hej alle,

jeg overvejer at købe en ny stationær computer, og til dette mangler jeg nogle gode råd/begyndertips mht. skærmen.

Jeg har ikke ejet en TFT skærm før, andet end den der sidder i min zepto laptop...

Der er en masse forskellige specs man skal kigge på, på fladskærme, men har ærlig talt ikke styr på hvad der er nødvendigt, og hvad der er "ekstra lir".

Her er lidt om hvad jeg skal bruge computeren/skærmen til:
- tekstbehandling, excel, access og andre office programmer
- internet surfing
- en smule useriøst fps-gaming (diverse spil)
- små videoklip, men intet seriøst ala spillefilm osv.

Og det gyldne spørgsmål - hvad skal der til i opdateringshastighed for at jeg kan holde ud at spille bare lidt? Jeg har kigget på flere forskellige skærme, men det eneste folk kan sige om dem er hvor gode de er til gaming. Jeg skal ikke have en elite gaming skærm, jeg skal bare kunne holde ud at spille computer på den engang imellem.

Det jeg ønsker er lidt generel rådgivning til hvad jeg skal gå efter af specs (hvad er godt nok til mig?) og mere specifikt hvilke mærker og modeller som I anbefaler!

Jeg havde forestillet mig en pris på 1500-2000 kr., men hvad er en realistisk og fornuftig pris til sådan en som mig?

Samsungs syncmaster serie og sony's lidt specielle foddesign som findes i modellen SDM-HS75P er blæret i design :-)

specifikke anbefalinger til skærme vil jeg gerne have, men da der nok går ½ år før jeg faktisk køber, vil en generel gennemgang af specs i forhold til mit behov være mere ønskeligt :D
Avatar billede c-holst Novice
22. oktober 2006 - 17:27 #1
mon ikke en med 8 ms opdatering vil være ok til lidt gaming  og dine andre behov..

til tekst kan nogle skærme vendes til lodret position, så formattet passer til a4, mens en widescreen er ideel til to sider på en gang

har du nogen kikkerten
og er der evt et budget
Avatar billede c-holst Novice
22. oktober 2006 - 17:28 #2
Avatar billede c-holst Novice
13. februar 2007 - 21:22 #3
Da det er længe siden der har været liv i denne tråd, vil det være rart med respons fra spørgerens side.
er problemet løst, eller er der stadig problemer, så sig til, så tager vi den der fra.
Avatar billede bjoern_bertelsen Nybegynder
14. februar 2007 - 08:45 #4
Hej Holst, jeg havde helt glemt jeg havde posten her, det beklager jeg meget.

For at vende tilbage til topic, "problemet" er ikke løst, jeg står i samme situation, dog med den undtagelse at jeg er begyndt at hælde til 20" widescreen skærme isf. omend de fleste er en smule dyrere.

Du spørger om to ting som jeg allerede skrev i mit indlæg, dog har det jeg har haft i kikkerten ændret sig som jeg lige skrev.

Har blot et specifikt spm til widescreens så. Min bror havde en laptop med widescreen, og sagde det ikke var alle spil der kan finde ud af at køre på en widescreen (eller dvs. den strækker bare pixels hvilket et grimt). Er dette stadig gældende? Og hvad afhænger af det? skærmen, grafikkortet eller spillet?