Avatar billede websam Nybegynder
21. oktober 2006 - 11:28 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

onclientclick på linkbutton ?

Hejsa,

Jeg har følgende på en linkbutton :

OnClientClick='<%# String.Format("return confirm(\"{0}\");", GetText("ErrorRoleConfirm"))%>'

Dette virker når det er i et datagrid, men ikke på en button på en side havd skal der til for at det virker ?

/Websam
Avatar billede janus_007 Nybegynder
21. oktober 2006 - 16:44 #1
Hvordan ser din kode ud for den button du har på siden?
Avatar billede dj_uncas Nybegynder
21. oktober 2006 - 17:52 #2
Der er fordi du bruger "#" i dit inline script. "#" hører kun til i databound controls, dvs du skal fjerne det tegn fra din alm. LinkButton..

Du skal til gengæld nok skifte det ud med "=" for at få skrevet noget ud... "=" giiver det samme som at skrive Response.Write( "" );
Avatar billede websam Nybegynder
22. oktober 2006 - 20:03 #3
Så kom jeg til en computer igen.
janus >> Min kode ser sådan her ud :

<asp:LinkButton ID="ButtonDeleteRole"
                runat="server"
                OnClick="ButtonDeleteRole_Click"
                OnClientClick='<%= String.Format("return confirm(\"{0}\");", GetText("ErrorRoleConfirm"))%>'
                Text='<%$ Resources:Default, LinkDelete %>'>
</asp:LinkButton>

dj_uncas >> Som du kan se ud af ovenstående har jeg lavet # om til = men javascriptet popper stadigt ikke nogen aleret ???

/Websam
Avatar billede dj_uncas Nybegynder
22. oktober 2006 - 22:47 #4
Okay, det ser ud til at koden der skal "udskrive" dit javascript ikke bliver parset af .NET, men bare udskrevet i en HTML encodet form:

onclick="&lt;%= String.Format(&quot;return confirm(\&quot;{0}\&quot;);&quot;, GetText(&quot;ErrorRoleConfirm&quot;))%>;"

Jeg tror du skal over i don codebehind og fixe det:

protected void Page_Load()
{
    ButtonDeleteRole.OnClientClick = String.Format( "return confirm(\"{0}\");", GetText( "ErrorRoleConfirm" ) );}
Avatar billede websam Nybegynder
24. oktober 2006 - 17:37 #5
super dj_uncas det gav udfaldet og at det ikke virker på den anden måde fatter jeg stadigt ikke helt.

Smid et svar så kommer der point.

/Websam
Avatar billede dj_uncas Nybegynder
24. oktober 2006 - 22:39 #6
Jeg forstår det sådan set godt men kan ikke helt se meningen med det..

Det virker som om ASP.NET bare skriver alt hvad man propper i OnClientClick direkte ud, uden at køre det igennem .NET overhovedet.