Avatar billede esbjerg05 Nybegynder
20. oktober 2006 - 21:52 Der er 1 kommentar

Problemer med at få bærbar på trådløst netværk

Hej

Jeg har lige sat min nye trådløserouter(netgear) til, men det er kun den ene af mine bærbare der kan komme på nettet. Den bærbar der ikke kan komme på nettet bruger en ekstern trådløs enhed(Typhoon speednet wireless pcmcia card. Når jeg går ind under trådløse forbindelser står der "trådløse netværksforbindelser ikke tilsluttet. Dobbeltklikker jeg så på det ikon, kommer der frem at der ikke blev fundet nogen trådløse netwærk inærheden.

Hvad skal jeg gøre

Michael
Avatar billede justme Nybegynder
22. oktober 2006 - 17:30 #1
"Typhoon speednet wireless pcmcia card" er vist et 802.11b, netkort. I det tilfælde skal du huske at slå tjenesten "Automatisk konfiguration af trådløse enheder" fra på den bærbar som bruger denne trådløse enhed "Typhoon..."?
Hvis den ikke kører Windows XP, så forsøg at downloade den seneste driver til "typhoon..." og reinstaller enheden...
Grunden til at du skal slå "Automatisk konfiguration af trådløse enheder" fra i services, er at den konflikter med 3rd part trådløse drivere... Guide hos Microsoft kan evt. findes her:
http://support.microsoft.com/kb/313242