Avatar billede quercus Nybegynder
20. oktober 2006 - 21:36 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Logon problemer for Administrator på MS SBS 2003

Hej

Jeg har et mærkeligt logon problem for Administrator på en MS SBS 2003!

Ved et tilfælde opdager jeg, at man ikke kan logon med den indbygget Administrator konto lokalt på serveren. Altså når jeg står foran den. Normalt tilgår jeg serveren via Remote Desktop. Via RD kan jeg fint login, så jeg er 110% på at brugernavn: administrator og kode: xxxxxx er korrekt!

Nogen idé til hvad det kan være?
Har Googlet mig til at f.eks. Power Useres (template) ikke kan logon lokalt, men kun remote. Men det er jo den built-in accont: Administrator, så der brude være adgang til alt!
Først troede jeg at det var koden, men det er det ikke for jeg kan jo som sagt komme på via RD.
Sikkert noget med rettigheder, nogen bud??

Quercus
Avatar billede leif Seniormester
20. oktober 2006 - 21:38 #1
Hvad fejl får du når du prøver at logge på lokalt på maskinen ?
Avatar billede niels_hansen Praktikant
20. oktober 2006 - 21:41 #2
power users kan normalt ikke logge på via rdp.

jeg gætter på noget med "not allowed locally" ?
Avatar billede quercus Nybegynder
08. maj 2008 - 15:48 #3
Det er vist på tide at lukke denne... tak for svar!