Avatar billede pytman Nybegynder
20. oktober 2006 - 18:26 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Parse error: syntax error ved alm do/while løkke

Er begyndt, efter et par års pause, med php igen..
Og mine skills er sku lidt rustne.. :)

Følgende

<?
$menupunkt = 0;
$1 = "&nbsp;";
$2 = "news";
$3 = "Pug";
$4 = "andet";
$5 = "projekt";
$6 = "kontakt";

do
{
$nul = $nul + 1;
echo "<a href=\"index.php?menu=\"". $nul ."\">&nbsp;". $nul ."</a>";
}
while ( $nul <= 6 )
?>

Og når jeg kalder den i IE for jeg følgende fejl kode:

"Parse error: syntax error, unexpected T_LNUMBER, expecting T_VARIABLE or '$' in /hsphere/local/home/tutti/wott.dk/include/menu2.php on line 16 "

Det der skal ske er at den skal lave min menu ud fra de angivende variabler og det vil jeg gører nemmere end abre at skrive de forskellige link..

Håber nogle af i eksperte der ude kan hjælpe da både jeg og min PHP bibel har givet op :D

Mvh Jesper
Avatar billede pytman Nybegynder
20. oktober 2006 - 18:29 #1
Og line 16 er " $1 = "&nbsp;"; "

Glemte jeg lige at skrive
Avatar billede mapoulsen Nybegynder
21. oktober 2006 - 13:33 #2
Et variabelnavn kan ikke starte med et tal. Det er grunden til fejlen.

Jeg vil dog anbefale dig at lave det som et array i stedet.

Se fx http://www.tizag.com/phpT/arrays.php
Avatar billede pytman Nybegynder
21. oktober 2006 - 14:02 #3
mapoulsen..

Kan man kalde en alm var. inde i et array ?

ex.:

echo "<a href=\"index.php?menu=\"". $menu_array[$i] ."\">&nbsp;". $menu_array[$i] ."</a>";

Eller skal den brydes på en eller anden måde?
Avatar billede webudvikleren Nybegynder
21. oktober 2006 - 14:06 #4
<?php
(Array) $menu = array("&nbsp;","news","Pug","andet","projekt","kontakt");

for($i=0;$i<count($menu);$i++)
{
  echo "<a href=\"index.php?menu=" . $menu[$i] . "\">&nbsp;" . $menu[$i] . "</a>";
}
?>
Avatar billede pytman Nybegynder
21. oktober 2006 - 14:27 #5
Det virker.. Brugte jeres begge svar så ved ikke om du webudvikleren vil have point også? så abre smid et svar så deler i points..

1000 tak for hjælpen :D
Avatar billede webudvikleren Nybegynder
21. oktober 2006 - 15:43 #6
-- godkend kun mit svar hvis det gav nytte