Avatar billede kxh Nybegynder
20. oktober 2006 - 15:05 Der er 5 kommentarer

Databind på MS Reports - localprocessing

Hej

jeg roder lidt med microsoft reporting services, og har
en webpage med en reportviewer, jeg har oprettet en rapport
som jeg kan få vist med at bruge serverprocessing, men hvordan
får man den til at virke ved at bruge localprocessing, så man
på sin webside, selv kan definere sin sqlforespørgsel sende et dataset til rapporten ? nogen der har nogle eksempler.

venlig hilsen

Kim
Avatar billede devmann Nybegynder
20. oktober 2006 - 19:29 #1
Du bygger din rapporten i VS .Net og laver en deploy til Reporting Services.
Avatar billede kxh Nybegynder
21. oktober 2006 - 20:54 #2
Hej

Så misforstår vi hinanden, jeg ønsker at rapporten skal afvikles på clienten og
ikke via reportserveren.
Avatar billede devmann Nybegynder
22. oktober 2006 - 11:02 #3
Du vil altid være nød til at afvikle en reporting service rapport fra et site, hvor du har installeret reporting services. Du kan så via et link, få vist rapporten lokalt. Men selve afviklingen af rapporten vil ske fra den server, hvor du har deployet dine rapporter til.
Avatar billede kxh Nybegynder
22. oktober 2006 - 13:36 #4
Jeg har en website, hvor jeg vil ligge rapporterne, men som jeg
læser det rundt omkring på nettet, kan man afvikle rapporten på client siden,
og på den måde lettere styre sit dataset. - ved at benytte localprocessing.
Avatar billede devmann Nybegynder
22. oktober 2006 - 18:47 #5
Ja, det kan du hvis du laver parameter i din rapport, som du enten lader clienten udfylde direkte på rapporten, eller selv udfylder. Jeg har selv lavet et interface til opgaven. Det minder om koden i dette eksempel.
http://www.codeproject.com/useritems/DataGrouping.asp

Det jeg normalt gør, er at lave reportingparameter, som jeg benytter, når jeg laver en instans af rapporten. Derved indstilles bl.a. datasource, hvor parameterne bliver brugt. Men der er mange muligheder. Det er en lidt større sag, så du skal nok Google dig til eksempler, så du kan få dig et overblik. Inden du vælger metode.
Held og lykke.