Avatar billede comeback Nybegynder
19. oktober 2006 - 23:08 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

først et billede og så filmen

jeg har lavet en flash film der henter en video ind. Filen kører bare derud af med den samme den er loadet og når den er færdig, pauser den ved start(frame 1).

jeg vil gerne have det således at filmen starter i frame og et billede vises - når man klikker på det skal den gå til side 2 og køre videoen. Og når den er færdig med det skal den gå til frame 1 indtil man klikke på billedet og så kører det hele igen...

Sorry hvis jeg ha misset 800 fagtermer :-) Håber der er en ekspert derude der kan hjælpe mig. Tak
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
19. oktober 2006 - 23:51 #1
Det nemmeste ville være at lægge et screendump i frame 1, der hurtigt kan loades og vises. Så har du din .flv film i en separat fil, som bliver hentet ind / streamet ved mouseOver.
Avatar billede comeback Nybegynder
20. oktober 2006 - 00:02 #2
Ja det lyder helt som det jeg skal ha! Men jeg skal ha en ret udførlig guide til hvordan jeg, en semi novice i flash...Kan det lade sig gøre eller...
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
20. oktober 2006 - 22:51 #3
Prøv først at lave et screendump af filmen og sæt det ind i din hovedflashfil, i første frame. Sæt en stop() i frame 1. Lav derefter et tomt movieclip i samme flashfil og kald det fx. movieContainer. Lav en stor knap over hele filmen og sæt noget i stil med dette ind:

on (rollOver) {
    loadMovie("dinVideo.swf", movieContainer);
}
on (rollOut) {
    movieContainer.stop();
}

Du laver derefter en flashfil, der kun indeholder din video og eksporterer den som "dinVideo.swf". Så bliver den hentet ind, når du holder musen over din knap i hovedfilen og stopper (pauser) når du fjerner musen igen.

Prøv at eksperimentere lidt med det. :-)
Avatar billede comeback Nybegynder
21. oktober 2006 - 21:28 #4
Det lyder cool - Jeg kigger op det mandag og vender tilbage :-)
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
21. oktober 2006 - 21:46 #5
Super!
Avatar billede comeback Nybegynder
18. august 2010 - 23:15 #6
Jep - hvordan afslutter jeg den her?