Avatar billede fanatic Nybegynder
19. oktober 2006 - 21:51 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Could not find installable ISAM.

Hej Eksperter.

Jeg har lavet en ganske simpel web-applikation som benytter et class library til databasekontakt m.m.

Problemet er at jeg får fejlen: Could not find installable ISAM. hver gang jeg prøver at indsætte eks. en bruger i access-database filen (via web-app'en).

Jeg har nu søgt på diverse hjemmesider, men lige meget hvad hjælper det. Folk foreslår at det er connectionstring'en den er gal med men jeg har forsøgt at ændre den flere gange.
Så er der nogen der mener at jeg skal gen-installere MS Access, dette har jeg også gjort uden held. Jeg har også prøvet applikationen på mine to computere, men de giver den samme fejl.

Min connectionsting ser sådan ud: connectionString = @"PROVIDER=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;DATA SOURCE=C:\messageboard.mdb";

Jeg har installeret MS Office 2003 Pro.

Er der mon nogen som har en idé til hvad der er galt?
Avatar billede fanatic Nybegynder
19. oktober 2006 - 21:52 #1
Forresten jeg benytter c# .NET og klassen der håndtere databaseforbindelsen ser således ud:

using System.Data;
using System.Data.OleDb;
using System.Web;
using System.Configuration;
using System.Collections.Specialized;

namespace MessageBoardObjects
{

    public class DataControl
    {

        public static DataSet GetDataSet(string SQL)
        {
            string connectionString;
            NameValueCollection appSettings;
            appSettings = System.Configuration.ConfigurationManager.AppSettings;
            //connectionString = appSettings["ConnectionString"];
            connectionString = @"PROVIDER=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;DATA SOURCE=C:\messageboard.mdb";
            OleDbConnection connection = new OleDbConnection(connectionString);
            connection.Open();
            OleDbDataAdapter adapter = new OleDbDataAdapter(SQL, connection);
            DataSet myData = new DataSet();
            adapter.Fill(myData);
            adapter.Dispose();
            connection.Close();
            return myData;
        }

        internal static void ExecuteNonQuery(string SQL)
        {
            string connectionString;
            NameValueCollection appSettings;
            appSettings = System.Configuration.ConfigurationManager.AppSettings;
            connectionString = appSettings["ConnectionString"];
            OleDbConnection connection = new OleDbConnection(connectionString);
            connection.Open();
            OleDbCommand myCommand = new OleDbCommand();
            myCommand.Connection = connection;
            myCommand.CommandText = SQL;
            myCommand.CommandType = CommandType.Text;
            myCommand.ExecuteNonQuery();
            connection.Close();
            myCommand.Dispose();
            connection.Dispose();
        }
Avatar billede fanatic Nybegynder
20. oktober 2006 - 14:23 #2
Problemet var at min connectionstring stod i web.config. Noget går galt når mit class lib kalder den. Lukker