Avatar billede hanne_e Nybegynder
19. oktober 2006 - 17:25 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Forbedring af kvalitet af skærmprints

Hej eksperter
Jeg er ved at lave en slags rapport i word hvor jeg skal demonstrere et system. Jeg skal indsætte skærmprints på øverste halvdel af siden og skrive en beskrivende tekst på den nederste halvdel.

Problemet er at det bliver alt for gnidret. Jeg tager et skærmprint og sætter det ind i photoshop. Herefter bruger jeg "Image size" til at definere at billedet skal være 630 px bredt. (Det passer med dokumentets margener osv.)

Jeg har prøvet at gemme det i diverse formater og så indsætte det i word - men det er for utydeligt.

Jeg har også prøvet at skrue op og ned for brightness og kontrast osv - uden synderlig forbedring.

Jeg har også prøvet at minimere det vindue der skal kopieres hvilket hjælper lidt (skærmopløsning 1280 x 1024 - formindsket til ca. 1024 x 768).

Nogen der kan hjælpe?
Avatar billede weblex Nybegynder
19. oktober 2006 - 17:38 #1
Hvad med at sætte din skærmopløsning ned?

I Photoshop vil jeg bruge unsharp mask til at gøre billedet skarpere.

Unsharp mask finder du her: Filter - Sharpen - Unsharp mask...

Prøv med følgende indstillinger:
Amount: 100
Radius: 1,0
Treshold: 0
Avatar billede hanne_e Nybegynder
19. oktober 2006 - 17:45 #2
En kombo af de ting virkede - det er ikke perfekt, men mange gange bedre.

det er bare ærgerligt at skulle arbejde ved en skærm i 800 x 600 - men sådan havde de det vel i gamle dage ;-)

1000 tak - bare læg et svar!
Avatar billede weblex Nybegynder
19. oktober 2006 - 18:32 #3
hehe, der er ikke altid tale om "de gode gamle dage"...

Godt at det virkede :)