Avatar billede greew Nybegynder
19. oktober 2006 - 15:59 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

mod_rewrite: hjælp til RewriteCond

Hejsa folkens,

Jeg har en hjemmeside, som bruger mod_rewrite regler.

Når jeg skal opdatere siden, bruger jeg følgende kode:
RewriteCond  %{REMOTE_ADDR}  !^a.b.c.d*
RewriteRule  [^/][/]*                opdatering.html [L]

hvor a.b.c.d er ip'en til vores firma. På denne måde bliver alle requests til siden henvist til opdatering.html, hvor der står at siden opdateres, mens jeg selv sidder på ip a.b.c.d og kan dermed tilgå det hele og teste det hele.

Mit spørgsmål er nu, hvordan jeg får flere ip-adresser ind at stå, så der kan testet fra flere adresser i stedet for kun en - dvs. hvordan jeg tillader at både a.b.c.d og e.f.g.h kan se siden samtidig, mens alle andre henvises til opdatering.html.

Mvh.
Jesper
Avatar billede fixxxer Nybegynder
19. oktober 2006 - 21:59 #1
Et gæt, men kan du ikke:

RewriteCond  %{REMOTE_ADDR}  !^a.b.c.d|v.x.y.z|h.i.j.k*
Avatar billede greew Nybegynder
20. oktober 2006 - 10:12 #2
Fixxxer: Works like a charm!
Jeg har aldrig været speciel hård til regular expressions :-)

Smid et svar og der er point!
Avatar billede fixxxer Nybegynder
20. oktober 2006 - 10:31 #3
Det er jeg bestemt heller ikke.. men jeg har rodet med noget tilsvarende på det sidste, så det passer lige, at jeg ikke har glemt lige den del endnu :)
Avatar billede greew Nybegynder
20. oktober 2006 - 10:35 #4
Haha.. lækkert nok :)
Tak for hjælpen :)