Avatar billede jajajaja Nybegynder
19. oktober 2006 - 13:13 Der er 4 kommentarer

Hjælp til "if"

Hej derude.
Er det muligt at lave en kommando i stil med:

If (indholdet af "et_mc" = "enbestemt.swf"){
så et "andet_mc" gotoAndPlay(1);
}
Avatar billede alexander_j Nybegynder
19. oktober 2006 - 14:17 #1
if(this.mymc1._url=="http:/www.mysite/myswf.swf"){
  this.mymc2.gotoAndPlay(1);
}

^^er en mulighed - hvis du kun vil have myswf.swf, så kan du eventuelt gøre følgende:
temp = this.mymc1._url.split("/");
if(temp[temp.length-1]=="myswf.swf"){
  this.mymc2.gotoAndPlay(1);
}
Avatar billede jajajaja Nybegynder
23. oktober 2006 - 18:55 #2
ok...det øverste ser meget rigtigt ud,  men der skal vel ikke stå 'this' når kommandoen skal ligge på en knap? eller hva? skal stien være fuldstændig når alle filer ligger  på roden?

Det nederste fatter jeg ikke en hat af... :-)
Avatar billede alexander_j Nybegynder
23. oktober 2006 - 20:54 #3
i stedet for this. kan du skrive _root - den henviser til roden. Hvis du istedet bare vil ét led tilbage i stien, så kan du bruge _parent.

temp = this.mymc1._url.split("/");
^^deler strengen 'http:/www.mysite/myswf.swf' i et array - strengen deles hver gang der er et '/' - dvs arrayet består af 3 elementer 'http:', 'www.mysite' og 'myswf.swf'

if(temp[temp.length-1]=="myswf.swf"){
^^'temp[temp.length-1]' er det sidste element i arrayet temp - i vores tilfælde altså 'myswf.swf'
Avatar billede jajajaja Nybegynder
24. oktober 2006 - 07:24 #4
kan ikke få det til at virke. Prøver lige at uddybe problemet:

Jeg har en movie hvori der ligger et tomt mc som jeg henter swf'er ind i. forsk. swf'er for hver knap. Når jeg loader en bestemt swf ind går et mc i main movie igang og stopper i en bestemt frame, ikke noget problem, men...når jeg så skal væk fra denne "side" altså henter en ny swf ind, skal mc'et spille færdig. Men kun hvis den bestemte swf lige har været loadet. jeg har prøvet flg:
on(release){
    if(_root.tomt_mc="en_bestemt.swf")
        tellTarget ("et_mc")
        gotoAndPlay(26);
}
men det sætter animationen igang ligegyldigt hvilket swf der har været loadet...