Avatar billede drherman Nybegynder
19. oktober 2006 - 12:07 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Skal have ASP til at hente Excel ark

Hejsa,

Jeg er ved atlave en hjemmeside til vores fodbold hold.

Jeg har derfor lavet en hold oversigt hvor det er muligt at klikke på den enkeltes spillersnavn og så kan man læse lidt info om spilleren. Alt info som fx, navn, fødselsdato osv bliver hentet ind fra en access database.

Nu vil spillerne gerne have det sådan at de under deres eget navn har mulighed for at klikke på et link som åbner et excel ark med diverse statistikker som er individuelle.

Hvis jeg laver lad os sige 22 excel ark med disse informationer på hver spiller hvordan får jeg så kodet sådan at man kan vælge at åbne excel arket inde under den pågældende spiller. Skal jeg på en måde linke til arket via access og i såfald så hvordan? Eller er det noget helt andet jeg skal gøre??
Avatar billede keysersoze Guru
19. oktober 2006 - 12:23 #1
Avatar billede drherman Nybegynder
19. oktober 2006 - 12:24 #2
Hej.. Jeg skal ikke hente datane ud fra et excel ark.. De vil gerne have sådan at man kan trykke på et link som fx hedder statistik og så åbner selve excel arket op.
Avatar billede keysersoze Guru
19. oktober 2006 - 12:32 #3
så laver du bare et almindeligt link;

<a href="excelark.xls" target="_blank">klik her</a>
Avatar billede drherman Nybegynder
19. oktober 2006 - 16:43 #4
Hvordan gør jeg det når jeg ikke laver en underside til hver spiller, men informationer bare bliver hentet ind fra en access database og ind i den "skabelon" jeg har lavet på asp siden.
Avatar billede keysersoze Guru
19. oktober 2006 - 17:09 #5
så har hver spiller formentlig et id fra databasen - og hvis du så kalder excel-arkene de enkeltes spillere id kan du fx gøre sådan;

<a href="<%=Request.Querystring("id")%>.xls" target="_blank">klik her</a>

selvfølgelig alt afhængig af hvordan din side ellers er bygget op.
Avatar billede drherman Nybegynder
20. oktober 2006 - 13:30 #6
Ok det vil jeg prøve... Jeg vender lige tilbage når jeg har forsøgt det!
Avatar billede drherman Nybegynder
20. oktober 2006 - 15:22 #7
Det virkede perfekt! Super.. hvordan giver jeg dig point?
Avatar billede keysersoze Guru
20. oktober 2006 - 15:27 #8
ved at jeg lægger et svar som du accepteret :)
Avatar billede drherman Nybegynder
20. oktober 2006 - 15:39 #9
Så er det gjort.. mange gange tak for hjælpen!