Avatar billede htmlbugg Nybegynder
18. oktober 2006 - 23:09 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Tagwall med mysql - Lidt hjælp? Fortsat

Nu har jeg så prøvet at smide en dato og tidspunkt ting ind i tagwallen, men nu gider den hverken læse fra mysql eller skrive til det... :S

Koderne:

TAGWALL.PHP

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<html>
<head>
    <title>[Tagwall]</title>
<meta name="Generator" content="Stone's WebWriter 4">
<meta name="Author" content="Steen Hjelmstrand" />
</head>
<body bgcolor="000000">

<center>
<font color="FFFFFF">
<H1>Tagwall</H1><br>
Velkommen til min tagwall... :)<br><br><br>
<FORM action="tag.php" method="post">
Navn: <input type="text" name="navn"><br>
Hjemmeside: <input type="text" name="hp" value="http://"><br>
By/Landsdel: <input type="text" name="by"><br>
<input type="radio" name="sex" value="HomeBoy">Mand | Kvinde <input type="radio" name="sex" value="Fly Girl"><br>
Besked:<br>
<textarea cols="30" rows="10" name="besked"></textarea><br>
<input type="submit"><br><br><br>
<a href="alltags.php">Se alle tags - I omvendt rækkefølge.</a><br>De sidste 10 tags (Nyeste øverst)<hr><br>
<?php
$host = "192.168.1.3";
$u = "blastout";
$p = "********";
$db = "blastout";

mysql_connect($host, $u, $p) or die("Kunne ikke finde database");
@mysql_select_db($db);

$query = "SELECT * FROM tagwall";
$result = mysql_query($query);
$num = mysql_numrows($result);

$i = 0;

while ($i < $num)
    {

$navn = mysql_result($result,$i,"navn");
$hp = mysql_result($result,$i,"hp");
$by = mysql_result($result,$i,"by");
$sex = mysql_result($result,$i,"sex");
$besked = mysql_result($result,$i,"besked");
$date = mysql_result($result,$i,"date");

echo "<hr>Tag: $navn<br>Hjemmeside: $hp<br>City: $by<br>$sex<br><br>Besked<hr><br>$besked<br><br>Skrevet ---> $date<hr> O";

    $i++;
    }

?>

</font>
</center>

</body>
</html>

-----------------------------------------------------------

og så TAG.PHP

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<html>
<head>
    <title>[Tag.php]</title>
<meta name="Generator" content="Stone's WebWriter 4">
<meta name="Author" content="Steen Hjelmstrand" />
</head>
<body bgcolor="000000">
<center><font color="FFFFFF">
<?php
$navn = $_POST['navn'];
$hp = $_POST['hp'];
$by = $_POST['by'];
$sex = $_POST['sex'];
$besked = $_POST['besked'];
$date = date("d / m - Y G:i:s");
$db = "blastout";
$u = "blastout";
$p = "********";
$host = "192.168.1.3";

mysql_connect($host, $u, $p) or die( "Kunne ikke finde database");

@mysql_select_db($db);

$query = "INSERT INTO tagwall VALUES ('$navn','$hp','$by','$sex','$besked','$date'";
mysql_query($query);

mysql_close();

echo "Din besked:<hr>Tag: $navn<br>Hjemmeside: $hp<br>City: $by<br>$sex<br><br>Besked<hr><br>$besked<br><br>Skrevet ---> $date<hr> O";

?>

<a href="tagwall.php">Tilbage til tagwallen</a></font></center>

</body>
</html>

--------------------------------------------------------

Og så prøver jeg at finde en måde at vise de sidste 10 poster på selve tagwall.php, og hvis der ikke findes 10 poster så bare dem der er.
Avatar billede well_r Nybegynder
18. oktober 2006 - 23:30 #1
$query = "SELECT * FROM tagwall LIMIT 10";
$result = mysql_query($query);
while ($row = mysql_fetch_array($result))
    {

$navn = mysql_result($result,$i,"navn");
$hp = mysql_result($result,$i,"hp");
$by = mysql_result($result,$i,"by");
$sex = mysql_result($result,$i,"sex");
$besked = mysql_result($result,$i,"besked");
$date = mysql_result($result,$i,"date");

echo "<hr>Tag: $navn<br>Hjemmeside: $hp<br>City: $by<br>$sex<br><br>Besked<hr><br>$besked<br><br>Skrevet ---> $date<hr> O";

    $i++;
    }

?>
Avatar billede htmlbugg Nybegynder
18. oktober 2006 - 23:38 #2
Hmm... Jah det kan godt være det hjælper med de sidste 10 poster... Men hvad hvis jeg vil havde dem til at stå i omvendt rækkefølge?

Og så: Det var ikke det der var det egentlig problem, men at den ikke gider skrive til og fra mysql åbenbart... Der kommer ihvertfald ikke noget nyt i mysql...
Avatar billede well_r Nybegynder
19. oktober 2006 - 00:33 #3
$query = "SELECT * FROM tagwall ORDER BY date DESC LIMIT 10";

$query = "INSERT INTO tagwall VALUES ('$navn','$hp','$by','$sex','$besked','$date'";
mysql_query($query) or die (mysql_error());
Avatar billede htmlbugg Nybegynder
19. oktober 2006 - 18:22 #4
Nu hvor jeg  bruger dit script til at uploade siger den "You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '' at line 1"
...
Avatar billede htmlbugg Nybegynder
19. oktober 2006 - 18:38 #5
Tror du mangler en )
Avatar billede htmlbugg Nybegynder
19. oktober 2006 - 18:43 #6
Yup nu duer den :)
Avatar billede htmlbugg Nybegynder
19. oktober 2006 - 18:43 #7
Skriv et svar til og pointsne er dine :)
Avatar billede well_r Nybegynder
20. oktober 2006 - 00:04 #8
k